Annál kiélezettebb, olykor reménytelenebb küzdelemben európai trófeát nyerni, mint tette azt a Fehérvár KC 2005-ben, szinte képtelenség. A csapat sorrendben egy német, egy norvég és egy dán riválison át küzdötte magát – összesítésben egyszer sem volt nagyobb háromnál a differencia –, és ezzel még mindig csak a négybe jutott. Ott aztán két magyar vetélytársat gyűrt le: az elődöntőben a Ferencvárostól a Köfém-csarnokban 31-30-ra kikapott, de a Népligetben 31-29-cel vágott vissza, a fináléban pedig 27-21-re alulmaradt Győrben, majd otthon 28-19-cel tarolt.
Az akkori remek irányító, a mai másodedző Siti Beáta a megmondhatója, hogy idén kevésbé viszontagságos a menet. Érdekes módon 2014-ben is a magyar rivális, a Vác jelentette a legfogósabb feladatot, még a nyolcaddöntőben, aztán a negyeddöntőben a Jolidon Kolozsvár már szemernyi esélyt sem kapott, és most, az Esbjerg ellen is kinéz a kettős győzelem. Bár a skandináviai 25-24-es sikerből nyolc gólt vállaló Tilinger Tamara óvatos duhaj, klubja honlapjának nyilatkozva így elemzi a szombati vendéget: „Nem egyszerű átlőni őket, mert magas a két hármas védőjük, de próbáltuk a megfelelő megoldásokat választani ellenük. Az pedig, hogy ki hány gólt lő, nem számít, csapatként kell helytállnunk. A dánok védekezésére az volt jellemző, hogy befelé terelték a támadójátékunkat, nekünk a visszavágón ez ellen kell megtalálnunk a megfelelő taktikát, valamint a lerohanásaikat kell hogy megakadályozzuk. Nagyon nehéz visszavágóra számítok, teljesen nyitott a továbbjutás kérdése. Biztos vagyok benne, hogy a dánok egy percig sem fogják feladni. Hozzáteszem, ez a mi fejünkben sem fog megfordulni, szeretnénk döntőt játszani.”
Mint ahogyan a túloldalon a kétszeres olimpiai bajnok norvég kapus, Grimsbo, a svéd irányító Ahlm, valamint a dán liga alapszakaszának holland gólkirálya, Polman is erre vágyik. Akárhogy is lesz, a párharc győztesének jutalma egy orosz kalandtúra, hiszen a másik ágon Asztrahanocska – Lada Toljattyi derbi zajlik, előbbiek hétgólos előnnyel kanyarodnak rá vasárnap a második körre.