Loebék: tízezer kilométer, Michelisz: kétszáz

A hét végén Marokkóban kezdődik a túraautó-vb, amelyre a Zengő Motorsport versenyzője nem sokat tesztelhetett.

2014. 04. 10. 5:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős pezsgést okozva a túraautó-vb idei idényében, a hétvégi marokkói idénynyitón ott lesz a rajtnál minden idők legjobb raliversenyzője, a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb (nyitóképünkön), és a sorozatba vele együtt beszállt Citroen hozzá illő autót tett alá. A francia csapat tízezer kilométert tesztelt a szezon előtt, és a március végi valenciai kollektív gyakorláson látottak alapján máris messze a többiek előtt járnak a C-Élysée modellek. S citroenesek bebiztosították magukat, a pályaversenyeken kevésbé jártas, és a „test test elleni” hadakozástól bevallottan tartó Loeb mellé leigazolták a címvédő, négyszeres világbajnok Yvan Mullert.

Valenciában Loeb a legjobb köridejével rögtön 1,3 másodpercet vert a legerősebb Hondára, és ezt Michelisz Norbert csak a lelátóról nézhette – az időkülönbséget aggasztóan nagynak ítélte meg –, mert ő akkor még meg sem kapta a maga autóját. A Zengő Motorsport versenyzője a gyári pilóták után, csak a múlt héten ülhetett bele az új Honda Civicbe, amellyel szerdán 80, csütörtökön 120 kilométert tesztelhetett, azaz összességében éppen ötvenszer kevesebbet, mint Loebék

Az viszont legalább jó hír, hogy a vb-sorozatban tavaly és tavalyelőtt is hatodik helyen zárt, s már három futamgyőzelmet is jegyző honfitársunk elégedett a tavalyihoz képest műszakilag stabilabbnak tűnő autójával. „A nagyobb motorteljesítményhez viszonylag hamar hozzászoktam, ami viszont igazán lenyűgözött, az a fékhatás fejlődése. Nagyobb sebességről is később tudtam fékezni, mint a tavalyi verzióval, idén egyértelműen rövidebbek lesznek a féktávok. A kanyartempó a lassú kanyarokban nem változott jelentősen, a közepesen gyors, illetve a gyors kanyarokban azonban a megnövekedett leszorítóerőnek köszönhetően nagyobb sebességre képes az autó, mint korábban” – írja Michelisz a honlapján, de a kellő összeszokottság híján a hét végén Marrákesben még csak az épségben való célba érést irányozta elő. Hogy aztán a Francia Nagydíjon is túljutva a harmadik futamra már versenyképes legyen.

Elvégre május 4-én a mezőny a Hungaroringen áll rajthoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.