Mercedes: immár háromból három

A Formula–1-es bahreini nagydíjat Lewis Hamilton nyerte meg, de nagyon meg kellett küzdenie Nico Rosberggel.

2014. 04. 06. 18:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kettőből kettő – így érkezett a Mercedes a Formula–1-es vb harmadik állomására, Bahreinbe, az első itteni villanyfényes nagydíjra, hiszen Melbourne-ben Nico Rosberget, Szepangban Lewis Hamiltont intették le elsőként; és a stuttgartiak a szahíri időmérőn is felfalták a mezőnyt. Az első rajtkockát Rosberg, másodikat – két pole pozíció után – Hamilton szerezte meg, és mindent elmondott az erőviszonyokról, hogy a szombaton a harmadik legjobb köridőt jegyző Daniel Ricciardo is több mint fél másodpercet kapott a Mercedesektől. Ám a Red Bull ausztrálja a malajziai nagydíjról tíz rajthelyes büntetést hozott magával, így a második sorból Valtteri Bottas (Williams) és Sergio Pérez (Force India) vághatott neki az 57 körös távnak. Az elmúlt négy vb-címet begyűjtő Sebastian Vettel (Red Bull) pedig csak a tizedik helyről startolhatott.

A rajt után Hamilton ellépett Rosberg mellett, Felipe Massa (Williams) azonban még nagyobb tettet hajtott végre, a hetedik helyről négyet előzött. Ám azt nem mondhattuk, hogy felzárkózott a Mercedesekhez, és a tizedik körre már ő is tíz másodperc hátrányt szedett velük szemben. Nyilvánvaló volt, hogy ha nem szól közbe a technika ördöge, akkor lesz egy házon belüli verseny az első helyért, a többiek pedig meccselhetnek a dobogó alsó fokáért. A 15. körben Pérez megelőzte Massát, s kisvártatva az élen is komoly huzakodás vette kezdetét: Rosberg kétszer is csapattársa elé került, de csak rövid időre, és kettőjük sorrendjén az első kerékcserék sem változtattak. A német bepanaszolta rádión Hamiltont az egyik manővere miatt, és ekkor elkönyvelhettük, ez is újabb adalék a szóbeszédhez, miszerint a két pilóta közötti egykori nagy barátság már a múlté.

Féltávra Hamilton hét másodperces előnyt épített ki, miközben a harmadik helyért Massa, Pérez és a másik Force Indiában Nico Hülkenberg hadakozott, s ebben Massa húzta a rövidebbet. A 40. körben azonban Esteban Gutiérrez még rosszabbul járhatott volna, amikor a bokszból kijövet Pastor Maldonado felöklelte a Lotusszal. A Sauber hatalmasat bukfencezett, kész csoda, hogy a mexikói pilóta ép bőrrel megúszta. Bejött a biztonsági autó, s amikor a 46. körben újraindult a verseny és Hamilton előnye elillant, Rosberg dupla esélyt kapott, mert az utolsó szakaszt lágy gumikon teljesíthette. A Mercedes vezetősége okkal aggódhatott, hogy a csapat két autója kiüti egymást, és Rosberg nem is érte be a második hellyel. Ám Hamilton hősiesen védte a pozícióját, és pályafutása 24. futamgyőzelmét aratta. Kevéssel később pedig nem hittünk a szemünknek, mert a kölcsönös gyilkolászás után a két pilóta összeborult. Eszerint a barátságuk örök – avagy egyelőre még kitart.

A Formula–1-es história 900. versenyén a dobogó harmadik fokára Pérez állhatott fel, pontot még Ricciardo, Hülkenberg, Vettel, Massa, Bottas, Fernando Alonso (Ferrari) és Kimi Räikkönen (Ferrari) szerzett.

A vb állása, pilóták: 1. Rosberg 61, 2. Hamilton 50, 3. Hülkenberg 28, 4. Alonso 26, 5. Vettel és Jenson Button (McLaren) 23-23; csapatok: 1. Mercedes 111, 2. Force India 44, 3. McLaren 43, 4. Red Bull 35, 5. Ferrari 33, 6. Williams 30.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.