A Le Castellet-ben lévő létesítmény Marseille-től mintegy negyven kilométerre északra található. A futamokon a túraautó-vb mezőnye tizenhat kört tesz meg a 3841 méter hosszú aszfaltcsíkon. A WTTC-sorozatban most debütáló pálya 1969-ben épült, és nem ismeretlen az autósport szerelmesei előtt, hiszen 1971 és 1990 között tizennégy Formula–1-es Francia Nagydíjat rendeztek itt. Az eddigi utolsó versenyen Alain Prostot intették le elsőként a Ferrarival.
A túraautó-vb múlt hét végi marokkói szezonnyitója a Citroen Total WTCC, vagyis a Citroen gyári csapatának fölényes győzelmét hozta: a hat dobogós helyezésből ötöt begyűjtött, az első futamot az argentin José María López, a másodikat a kilencszeres ralivilágbajnok, a sorozatban idén bemutatkozó francia Sébastien Loeb nyerte meg a C-Élysée-vel. Az edzésen elszenvedett balesete miatt az olasz Gabriele Tarquini (Castrol Honda WTCC Team) nem tudott rajthoz állni, és a Honda gyári csapata versenyt fut az idővel, hogy a Civicet újraépítsék a hét végére. A holland Tom Coronel (ROAL Motorsport) minden bizonnyal kénytelen lesz kihagyni a Francia Nagydíjat, az ő Chevrolet RML Cruze autója még jobban összetört a marokkói második futamon. A marrákesi verseny utózöngéje, hogy a marokkói Mehdi Bennaninak (Proteam Racing) törölték a második futamon elért eredményét, mert az autójának nem volt megfelelő a tömege.
Michelisz Norbert (Zengő Motorsport) az első futamon a kilencedik helyen végzett a Honda Civickel, ezzel két pontot szerzett, a másodikon műszaki hiba miatt nem tudott rajthoz állni.
A pontversenyben az élen José María López áll 48 ponttal, második a Sébastien Loeb (47), a harmadik az angol Tom Chilton (27), aki a ROAL Motorsport versenyzője. Megjegyzendő, hogy a vb-n a futamokon az első tíz helyezett kap pontokat (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), előtte az időmérőn az első öt (5, 4, 3, 2, 1). Az előző két világbajnokságon egyaránt hatodikként zárt Michelisz Norbert a világbajnokság első állomása után két pontjával a 13. helyen áll.
„Bár az első versenyhétvége után messzemenő következtetéseket nem szabad levonni, úgy tűnik, hogy módosítanunk kell az elvárásainkat a szezon első felére. Egyelőre a célba érés és a biztos pontszerzés a cél a következő versenyeken. A legfontosabb jelen helyzetben az, hogy a franciaországi megmérettetésen a lehető legtöbb információt gyűjtsük az autóról, s a számunkra legfontosabb versenyen, hazai közönség előtt növeljük a jó szereplés esélyét” – nyilatkozta Michelisz a Zengő Motorsport hírlevelében.
A vb harmadik állomásán a Hungaroringen találkozik a mezőny. A Magyar Nagydíjat május 2–4-én rendezik.