A Formula–1 világbajnokság negyedik futama előtt is az volt a kérdés, hogy meg lehet-e állítani a Mercedest, illetve most már inkább csak Lewis Hamiltont. A 2008-as világbajnok az után, hogy az ausztráliai szezonnyitón kiesett, Malajziában és Bahreinben győzött, és Kínában idei harmadik pole pozícióját szerezte meg. Ugyanakkor csapattársa, a Melbourne-ben elsőként leintett Nico Rosberg Sanghajban csak a negyedik rajtkockájából indulhatott, mert a két Mercedes közé befurakodott a két Red Bull, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel. A harmadik sorból Fernando Alonso (Ferrari) és Felipe Massa (Williams), a negyedikből Valtteri Bottas (Williams) és Nico Hülkenberg (Force India), az ötödikből Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), és Romanin Gorsjean (Lotus) rajtolhatott. Két korábbi világbajnok, Kimi Räikkönen (Ferrari) és Jenson Button (McLaren) pedig a hatodikba szorult.
A szombati esős időmérő után immár száraz pályán Hamilton a rajt után könnyedén őrizte meg az első helyét, mögötte azonban jelentősen átrendeződött a sorrend. Ricciardo és Rosberg is hátrébb csúszott, a második helyre Vettel jött fel, a harmadikra Alonso, aki összekoccant a leggyorsabban rajtoló Massával, a Williams a levegőbe is emelkedett, így Ricciardo visszaelőzte a brazilt. Ám Massa a 11. körben még rosszabbul járt, amikor kiment kerékcserére, 45-50 másodpercig vesztegelt a bokszban, amíg az ütközéstől gyaníthatóan megsérült autójára feltették a bal hátsó új abroncsot. A kerékcserék során Alonso megelőzte Vettelt, majd a 18. körben az élbolyból utolsóként Hamilton is a bokszba látogatott. S amikor visszajött a pályára, mintegy négy másodperces előnye volt.
A 23. körben végre autóversenyt is láthattunk, Rosberg elhúzott Vettel mellett, és a négyszeres világbajnok hiába próbált visszatámadni. Három körrel később pedig azt kellett megélnie, hogy a rádión rászóltak, engedje el a mögötte érkező, gyorsabb csapattársát, Ricciardót. Rosberg közeledett Alonsóhóz, akit a Ferrari a 34. körben bölcsen kihívott kerékcserére. S mivel a 38. körben a németnek is ki kellett mennie, Alonso őrizte a második helyét. De csak a 43. körig, és ekkor már nem kerülhette el a végzetét, Rosberg simán megelőzte. A verseny vége is tömény unalomba fulladt, Hamilton könnyen győzött, több mint tizennyolc másodperc előnnyel, pályafutása során 25. alkalommal intették le elsőként, és először esett meg vele, hogy egymás után háromszor.
Hamarosan dönt a Mol, akár jóval olcsóbb is lehet az üzemanyag
