A Formula–1 világbajnokság negyedik futama előtt is az volt a kérdés, hogy meg lehet-e állítani a Mercedest, illetve most már inkább csak Lewis Hamiltont. A 2008-as világbajnok az után, hogy az ausztráliai szezonnyitón kiesett, Malajziában és Bahreinben győzött, és Kínában idei harmadik pole pozícióját szerezte meg. Ugyanakkor csapattársa, a Melbourne-ben elsőként leintett Nico Rosberg Sanghajban csak a negyedik rajtkockájából indulhatott, mert a két Mercedes közé befurakodott a két Red Bull, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel. A harmadik sorból Fernando Alonso (Ferrari) és Felipe Massa (Williams), a negyedikből Valtteri Bottas (Williams) és Nico Hülkenberg (Force India), az ötödikből Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), és Romanin Gorsjean (Lotus) rajtolhatott. Két korábbi világbajnok, Kimi Räikkönen (Ferrari) és Jenson Button (McLaren) pedig a hatodikba szorult.
A szombati esős időmérő után immár száraz pályán Hamilton a rajt után könnyedén őrizte meg az első helyét, mögötte azonban jelentősen átrendeződött a sorrend. Ricciardo és Rosberg is hátrébb csúszott, a második helyre Vettel jött fel, a harmadikra Alonso, aki összekoccant a leggyorsabban rajtoló Massával, a Williams a levegőbe is emelkedett, így Ricciardo visszaelőzte a brazilt. Ám Massa a 11. körben még rosszabbul járt, amikor kiment kerékcserére, 45-50 másodpercig vesztegelt a bokszban, amíg az ütközéstől gyaníthatóan megsérült autójára feltették a bal hátsó új abroncsot. A kerékcserék során Alonso megelőzte Vettelt, majd a 18. körben az élbolyból utolsóként Hamilton is a bokszba látogatott. S amikor visszajött a pályára, mintegy négy másodperces előnye volt.
A 23. körben végre autóversenyt is láthattunk, Rosberg elhúzott Vettel mellett, és a négyszeres világbajnok hiába próbált visszatámadni. Három körrel később pedig azt kellett megélnie, hogy a rádión rászóltak, engedje el a mögötte érkező, gyorsabb csapattársát, Ricciardót. Rosberg közeledett Alonsóhóz, akit a Ferrari a 34. körben bölcsen kihívott kerékcserére. S mivel a 38. körben a németnek is ki kellett mennie, Alonso őrizte a második helyét. De csak a 43. körig, és ekkor már nem kerülhette el a végzetét, Rosberg simán megelőzte. A verseny vége is tömény unalomba fulladt, Hamilton könnyen győzött, több mint tizennyolc másodperc előnnyel, pályafutása során 25. alkalommal intették le elsőként, és először esett meg vele, hogy egymás után háromszor.
A pódiumra Rosberg és Alonso állhatott még fel – a kétszeres világbajnok spanyol a Ferrari idei első dobogós helyezését szerezte –, a 4–10. helyeken pedig pontot még Ricciardo, Vettel, Hülkenberg, Bottas, Räikkönen, Sergio Pérez (Force India) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso) szerzett.
A világbajnokságon Rosberg 79 ponttal vezet, Hamiltonnak 75, a harmadik helyen álló Alonsónak 41 pontja van, utánuk Hülkenberg 36, Vettel 33, Ricciardo és Bottas 24-24, Button 23 ponttal következik.
A kontstruktőrök versenyében a Mercedes 154, a Red Bull 57, a Force India 54, a Ferrari 52, a McLaren 43 ponttal rendelkezik.