Micheliszéknek könnyebben is nehéz

A túraautó-világbajnokság mezőnye ma már tesztel a Hungaroringen a hét végi Magyar Nagydíjon.

2014. 05. 02. 3:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A marokkói és a francia verseny alapján a Citroën legalábbis „bokszutcahosszal” vezet a többiek előtt: José María López 85, Sébastien Loeb 73, Yvan Muller 65 ponttal rendelkezik, a negyedik helyen álló gyári hondás Gabriele Tarquini már csak 31-gyel. Michelisz Norbert a Zengő Motorsport színeiben afféle félgyári hondás pilótaként – mert némi támogatást azért ő is kap – a tizedik helyet foglalja el 14 ponttal, legutóbb Le Castellet-ben a két futamon hetedik és nyolcadik helyeket szerzett; s kell-e mondani, hogy hazai pályán jobbra számít. Az eddigi három győzelme közül az egyiket, két éve éppen itthon jegyezte, és tavaly is begyűjtött egy második helyet. No persze akkor még nem volt a vb-n ilyen bivalyerős Citroën, sőt semmilyen sem volt, Loeb pedig a rali-vb-n vezetett le. A kilencszeres világbajnok idén új kihívásokat keres, és most egy újabbal is szembesülnie kell, ami a Citroën ellenlábasainak esélyt ad. Tudniillik nálunk lép életbe a „büntetősúly-rendszer”, ezáltal is csökkentenék a különbségeket.

A Citroënek a Hungaroringen 1160 kilogrammosak lesznek, a Honda, a Chevrolet és a Lada autói 1100 kilogrammosak. A francia csapat autói eddig körönként 1,6-1,8 másodpercet vertek a többiekre.

„Bízhatunk abban, hogy a Hungaroringen egy másodpercen belülre zárkózhatunk fel Yvan Mullerékre. Idehaza a pálya ismerete és a közönség biztatása is sokat jelent, tehát remélem, az olló még kisebbre záródik köztem és köztük” – írta csütörtökön Michelisz Norbert a honlapján a blogjában.

„Még nem döntöttem el, milyen taktikát választok a hétvégére, sok múlik majd az időjárási körülményeken is. Az előrejelzésekből az derül ki, hogy változékony lesz az időjárás szombaton és vasárnap is, aminek inkább örülök, mint nem. Egy kis eső ugyanis alapvetően mindig a gyengébb technikának kedvez, vizes körülmények között megkeverődnek a kártyák, felborulhatnak az erőviszonyok. Persze ennek a kockázata is megvan, hiszen a kevésbé kiszámítható körülmények között éppúgy járhatunk rosszul is, mint jól. Az időmérőn is csak az utolsó pillanatban döntöm majd el, melyik utat járjuk végig. Ha azt érzem, hogy egy másodperc körüli a hátrányunk a Citroënnel szemben, akkor próbálom a 8–10. hely közé belőni magamat, hogy legalább a második futamon legyen esélyünk folytatni a dobogós hagyományt. Ha viszont csak árnyalatnyi, mindössze néhány tizedmásodperces hátránnyal nézünk szembe, nem taktikázok, beleadok majd apait-anyait, hogy a lehető legjobb rajtpozíciót harcoljam ki.\"

„Aki látta az első két versenyhétvége történéseit, az pontosan tudja, hogy a reális célkitűzéseink egyelőre kimerülnek a pontszerző helyek megszerzésében, a dobogóhoz szerencsére is szükségünk van. Ugyanakkor tudom azt is, hogy a közönségnek egy része csak azt látja, hogy ha az elmúlt három évben a dobogón végeztem, akkor ez miért változna meg 2014-ben. És van olyan szemszög, amiből igazuk van. Pályafutásom során itt voltam a legeredményesebb, itt voltam a leggyorsabb a márkatársakhoz képest és itt gyűjtöttem a legtöbb pontot. Tényleg, miért lenne idén másként?” - kérdezi Michelisz.

Aki tehát vasárnap nem bánná, ha az esne az esőt, mi pedig az elmúlt évek hungaroringi „őrülete” alapján, amit a túraautó-vb magyarországi versenyein megtapasztalhattunk, borítékoljuk: tízezrek áznának bőrig örömmel egy Michelisz-győzelemért.

Elég csak megnézni az alábbi videót Michelisz Norbert 2012-es hazai diadaláról:

A magyar nagydíj hét végi programja:

péntek:
12.30–13.00: teszt

szombat:
09.00–09.30: szabadedzés
12.00–1230: szabadedzés
14.30–15.30: időmérő

vasárnap:
10.00–11.00: aláírásosztás a paddockban
11.10–11.30: a pilóták felvonulása a pályán
11.30–11.45: technikai eligazítás
13.05–14.00: 1. futam
14.15–15.10: 2. futam

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.