Verte a sors Micheliszt itthon az időmérőn

Az első etapon a harmadik legjobb volt, de a másodikon műszaki hiba miatt kiszállt a Hungaroringen. Vasárnap csak a 12. helyről indulhat.

2014. 05. 03. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénteki teszten az olasz Gabriele Tarquini, a Honda egyik gyári pilótája jegyezte a legjobb köridőt, 1:50,995 perccel, Michelisz Norbert – félgyári Hondásként – 1:51,433-mal az ötödik helyen zárt, a rettegett Citroënek pedig a Hungaroringen kapott hatvan kilogrammos súlytöbblettel még nem mutatták meg magukat, beérték a hatodik, a nyolcadik és a kilencedik helyekkel. Szombaton aztán gyorsan kezdett helyreállni a világ rendje. A hajnali eső után eleinte még nyirkos pályán az argentin José María López 1:49,494-es idővel volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, a négyszeres világbajnok francia Yvan Mullert (1:50,774), miközben Michelisz a tizedik helyen kötött ki (1:51,564) a délelőtti szabadedzésen. A Zengő Motorsport versenyzőjének Hondájában a pénteki teszt után motort cseréltek – ekkor még büntetlenül meg lehetett tenni –, és a szombati első szabadedzés ráment a beállítási lehetőségek kipróbálására. Emellett Michelisz használt gumikon ment, így arra eleve nem számíthatott, hogy javulnak a köridejei.

A déli szabadedzésen viszont javultak, hiszen 1:50,344-gyel ötödik lett, de micsoda különbség a pénteki ötödik helyéhez képest, hogy a Citroënek mellett csak a hozzá hasonlóan privát hondás marokkói Mehdi Bennani keveredett eléje kevéssel (1:50,281). Az élre pedig besorolt a francia csapat három versenyzője: Muller 1:49,301-gyel, a raliban kilencszeres világbajnok honfitársa, Sébastien Loeb 1:49,674-gyel, López 1:50,053-mal.

A szombati nap legfontosabb megméretésén, az időmérőn, annak az első etapján aztán Michelisz Norbert szenzációs kört rakott össze, s 1:49,421-es köridejével a harmadik helyen végzett; López (1:49,328) és Muller (1:49,393) mögött, Loeb (1:49,552) előtt! A Q2-ben viszont az első gyors körén a Honda Civic kicsúszott a kavicságyba, s Michelisz, miután a bokszba hajtott, kiszállt az autójából, és műszaki hiba miatt nem tudta folytatni a versenyt (Mint utóbb kiderült, amikor ráhajtott egy kerékvetőre, elgörbült a Honda egyik lengőkarja.) Mindez azt jelentette, hogy hivatalosan a tizenkettedik helyen végzett, és vasárnap mindkét futamon a 12. helyről rajtol majd. S ennél bizony sokkal jobbat vártunk a két éve itthon futamgyőztes, s tavaly is dobogós, akkor az egyik futamon másodikként leintett versenyzőnktől

Az időmérő végül „természetesen” a Citroën hatalmas fölényét hozta: Muller végzett az első helyen 1:48,727-tel, López a másodikon 1:48,761-gyel, Loeb a harmadikon 1:49,113-mal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.