A pénteki teszten az olasz Gabriele Tarquini, a Honda egyik gyári pilótája jegyezte a legjobb köridőt, 1:50,995 perccel, Michelisz Norbert – félgyári Hondásként – 1:51,433-mal az ötödik helyen zárt, a rettegett Citroënek pedig a Hungaroringen kapott hatvan kilogrammos súlytöbblettel még nem mutatták meg magukat, beérték a hatodik, a nyolcadik és a kilencedik helyekkel. Szombaton aztán gyorsan kezdett helyreállni a világ rendje. A hajnali eső után eleinte még nyirkos pályán az argentin José María López 1:49,494-es idővel volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, a négyszeres világbajnok francia Yvan Mullert (1:50,774), miközben Michelisz a tizedik helyen kötött ki (1:51,564) a délelőtti szabadedzésen. A Zengő Motorsport versenyzőjének Hondájában a pénteki teszt után motort cseréltek – ekkor még büntetlenül meg lehetett tenni –, és a szombati első szabadedzés ráment a beállítási lehetőségek kipróbálására. Emellett Michelisz használt gumikon ment, így arra eleve nem számíthatott, hogy javulnak a köridejei.
A déli szabadedzésen viszont javultak, hiszen 1:50,344-gyel ötödik lett, de micsoda különbség a pénteki ötödik helyéhez képest, hogy a Citroënek mellett csak a hozzá hasonlóan privát hondás marokkói Mehdi Bennani keveredett eléje kevéssel (1:50,281). Az élre pedig besorolt a francia csapat három versenyzője: Muller 1:49,301-gyel, a raliban kilencszeres világbajnok honfitársa, Sébastien Loeb 1:49,674-gyel, López 1:50,053-mal.
A szombati nap legfontosabb megméretésén, az időmérőn, annak az első etapján aztán Michelisz Norbert szenzációs kört rakott össze, s 1:49,421-es köridejével a harmadik helyen végzett; López (1:49,328) és Muller (1:49,393) mögött, Loeb (1:49,552) előtt! A Q2-ben viszont az első gyors körén a Honda Civic kicsúszott a kavicságyba, s Michelisz, miután a bokszba hajtott, kiszállt az autójából, és műszaki hiba miatt nem tudta folytatni a versenyt (Mint utóbb kiderült, amikor ráhajtott egy kerékvetőre, elgörbült a Honda egyik lengőkarja.) Mindez azt jelentette, hogy hivatalosan a tizenkettedik helyen végzett, és vasárnap mindkét futamon a 12. helyről rajtol majd. S ennél bizony sokkal jobbat vártunk a két éve itthon futamgyőztes, s tavaly is dobogós, akkor az egyik futamon másodikként leintett versenyzőnktől
Az időmérő végül „természetesen” a Citroën hatalmas fölényét hozta: Muller végzett az első helyen 1:48,727-tel, López a másodikon 1:48,761-gyel, Loeb a harmadikon 1:49,113-mal.