„A sósivatag tényleg gyönyörű – bár helyenként vizes volt, a szakasz nagy része azonban inkább rázós utakból állt. A szervóproblémánk megoldódott, úgy fogalmaznék, hogy a Jóisten megjavította, mert egyszer csak abbamaradt az olajszivárgás. Kuplungot és váltót azonban biztosan cserélünk a hétfői pihenőnapon, mert bár nagy baj nincs, nem bízom a véletlenre, sok van még hátra\" – összegzett Sebestyén Sándor, aki a 63. helyre kormányozta be Toyotáját, az összetettben pedig a 66. helyen áll.
A magyar–mongol trió egyébként nagyon feldobott volt a maraton végén, ami a bolíviai fogadtatásnak is köszönhető. „Noha asszisztencia nem jöhetett velünk, első osztályú volt, ahogy vártak. Egy laktanyában kaptunk szállást, ételt, tisztálkodószereket, és még helyi motívumokkal díszített poncsót is” – mesélte a navigátor, Bognár József. A befutó viszont már a chilei közönséget szórakoztatta, a 135 kilométerrel lerövidített szelektív ugyanis Iquiquében ért véget, egy több mint két kilométeres dűnéről lefelé száguldva. A másik sandlanderes egység – Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger és Batbold Surendorj – a 65. helyen ért célba, és az összetettben is a 65. helyen áll.
A Dakar-rali 8. szakaszát az autósoknál a szaúdi Jazid Alradzsi nyerte meg, az összetettben továbbra is az ezúttal harmadik Nasszer al-Attijah vezet a dél-afrikai Giniel de Villiers és Alradzsi előtt. A motorosoknál Dési János a 103. lett az etapon, összetettben azonban csak három helyet rontott, s az 57. pozícióból várja a folytatást. A román színekben versenyző Gyenes Emánuel a 30. helyet foglalja el. Az autósoknál már csak 72-en, a motorosoknál 111-en vannak versenyben, pedig a rajtnál még 137-en, illetve 161-en voltak.
Eredmények:
autósok, 8. szakasz, Uyuni–Iquique, össztáv: 808 km, ebből szelektív szakasz: 510 km
1. Jazid Alradzsi (szaúdi, Toyota) 3:26:49 óra
2. Orlando Terranova (argentin, Mini) 1:12 perc hátrány
3. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 2:36 p hátrány
...63. Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan (magyar, mongol, Toyota) 2:40:12 óra hátrány














