Olimpiai bronzérmes sportlövő nyerte a Dakar-ralit

Az autósoknál a katari Nasszer el-Attijahot, a motorosoknál a spanyol Marc Comát koronázták meg.

2015. 01. 17. 15:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Argentínában az utolsó, Rosario és Buenos Aires közötti szakasznak szombaton 68 személyautó, 79 motor, 18 quad és 58 kamion vágott neki, összesen 223 jármű. Két hete a rajtnál még 406-an voltak (137, 161, 45, 63), és a különbség jól mutatja, miért is számít a Dakar a földkerekség legnehezebb tereprali-viadalának. Nem jutott el a célig Sebestyén Sándor Toyotája sem, amelyet hivatalosan a tizenegyedik szakaszon zártak ki, de valójában már a tizediken kiesett, amikor a tankolásnál szennyezett üzemanyagot kapott. Az autónak tönkrement a motorja, és ezzel Sebestyénék már nem tudták teljesíteni a szelektív szakaszt. Másnap is csak vontatva haladt a jármű, de teljesen feleslegesen

Az ugyancsak Toyotával induló Szaller Zoltán és egysége a harmadik szakaszon kényszerült feladni a viadalt.

A motoros Dési Jánost (KTM) a kilencedik szakaszon zárták ki, miután az éjjel a sivatagban ragadt, és ő is kihagyta a szelektív szakasz egy részét.

A szintén két keréken induló Saghmeister Gábor a második szakaszon búcsúzott.

A legjobb magyar a motorral induló Gyenes Emánuel lett, huszonegyedikként végzett.

A Dakar Rali sajnos idén is követelt halálos áldozatot: a lengyel motoros Michal Hernik a harmadik szakaszon, Argentínában hunyt el. A tragédiát a versenyző kiszáradása és testének túlmelegedése okozta.

A verseny utolsó szakaszát szombaton az autósoknál az amerikai Robby Gordon (Gordini), a motorosoknál a szlovák Ivan Jakes (KTM) nyerte, az összetett versenyek élcsoportjában azonban már nem történt változás. A záró szakasz előtt a katari Nasszer el-Attijah (Mini) több mint fél órával, a spanyol Marc Coma (KTM) bő negyedórával vezetett a második helyezett előtt, s mivel a technika ördöge nem babrált ki velük, meg is nyerték a ralit. A nem mellékesen sportlövőként – koronglövészetben – Londonban olimpiai bronzérmes El-Attijah (nyitóképünkön a célban a katari zászlóval) másodszor győzött, először 2011-ben nyert, de akkor még a Volkswagen csapattal. Coma 2006, 2009, 2011 és 2014 után ötödik elsőségét gyűjtötte be, és ő hűséges a KTM-hez.

Végeredmény:
autósok:
1. Nasszer el-Attijah (katari, Mini) 40.32:25 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 35:34 perc hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 1.32:01 óra hátrány

motorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 46.03:49 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 16:53 perc hátrány
3. Toby Price (ausztrál, KTM) 23:14 perc hátrány

A quadosok között a lengyel Rafal Sonik (Yamaha), a kamionosoknál az orosz Ajrat Margyejev (Kamaz) diadalmaskodott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.