Sebestyénéknek felrobbant a motorblokkjuk, kiestek

A szennyezett üzemanyag tönkretette a versenyüket.

2015. 01. 15. 18:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár egyetlen percre sem adták fel, küzdöttek a végsőkig, mindent megtettek, hogy versenyben maradjanak, az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikh trió nem folytathatja a 2015-ös Dakar-ralit – tájékoztatott a csapat csütörtökön este. Sebestyénék átverekedték magukat megannyi akadályon, többek között a világ egyik legszárazabb helyén, az Atacama-sivatagon, a sokak kiesését hozó maratoni napokon, aztán egy benzinkút elbánt velük. A 10. szelektív rajtja előtt tankoltak, s az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy egyébként, ahogy a szervizautóba, amely szintén tönkrement.

A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg. A trió a Toyota beindítása után folytatta az utat a tábor felé, s emberfeletti küzdelem árán, alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 km-es szelektív több, mint feléig el is jutott, de ott már annyira tarthatatlan vált a helyzet, hogy kénytelenek volt lejönni a szakaszról. A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, s mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak blokkot nem, így a magyar–mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig már csak három nap volt hátra a célig

Sebestyén (Bognár József navigátorral) már negyedszer vett részt a dél-amerikai futamon, 2012-ben nem ért célba, de sandlanderes színekben 2013-ban és 2014-ben is teljesítette a távot. Idén is fantasztikusan szerepelt, heroikus munkával egyre feljebb kapaszkodott, a T2-es, azaz a szériaautós kategóriában már negyedik(!) volt, úgy tűnt, szép eredménnyel zárhatja a 2015-ös viadalt is.

„Ez katasztrófa! – így jellemezte a történteket csapat hírlevelében az UNIQA Sandlander Team pilótája, akit hajnalban vontattak be a saltai célba. – Rossz minőségű üzemanyag kerülhetett az autóba, csak ezt tudom elképzelni, mert egyébként eddig minden normálisan működött. A motorunk egyik pillanatról a másikra leállt és nem akart újraindulni. Néhány órával később végül mégis folytathattuk, de a szennyezett gázolaj miatti befecskendezési probléma eredményeként a motor felrobbant. A V8-as blokk oldalán öklömnyi lyuk tátong, elfolyt az összes motorolaj, így fel kellett adnunk a Dakart. Pedig végre elértünk Argentínának ezen részéhez, a sokkal nehezebbnek számító terepviszonyokat leküzdöttük az elmúlt másfél hétben, aztán tessék, három nappal a vége előtt így jártunk. Csalódott vagyok, nem tudom még, hogyan dolgozzuk fel a történteket. A táborba érve is egyfolytában azt számolgattuk, hogyan maradhatnánk versenyben, sajnos azonban a szabályzat tiltja a motorcserét, egyéb úton pedig nem orvosolható a probléma” – nyilatkozta érthető módon roppant letörten Sebestyén.

Argentínában a Salta és Termas de Rio Hondo közötti szakaszt csütörtökön az összetettben vezető katari Nasszer el-Attija (Mini) nyerte, és már 29:01 perc az előnye az etapot harmadik helyen záró dél-afrikai Giniel de Villers (Toyota) előtt, akire most harminckilenc másodpercet vert rá. A motorosoknál a spanyol Joan Barreda Bort (Honda) volt a leggyorsabb. Az összetettben élen álló címvédő honfitársa, Marc Coma (KTM) 2:40 perc hátránnyal hatodik lett, s csökkent az előnye a portugál Paulo Goncalves (Honda) előtt, aki csak tizenhét másodperccel kapott ki a szakaszgyőztestől. Coma előnye azért így is 5:12 perc.




Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.