Bár egyetlen percre sem adták fel, küzdöttek a végsőkig, mindent megtettek, hogy versenyben maradjanak, az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikh trió nem folytathatja a 2015-ös Dakar-ralit – tájékoztatott a csapat csütörtökön este. Sebestyénék átverekedték magukat megannyi akadályon, többek között a világ egyik legszárazabb helyén, az Atacama-sivatagon, a sokak kiesését hozó maratoni napokon, aztán egy benzinkút elbánt velük. A 10. szelektív rajtja előtt tankoltak, s az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy egyébként, ahogy a szervizautóba, amely szintén tönkrement.
A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg. A trió a Toyota beindítása után folytatta az utat a tábor felé, s emberfeletti küzdelem árán, alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 km-es szelektív több, mint feléig el is jutott, de ott már annyira tarthatatlan vált a helyzet, hogy kénytelenek volt lejönni a szakaszról. A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, s mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak blokkot nem, így a magyar–mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig már csak három nap volt hátra a célig
Sebestyén (Bognár József navigátorral) már negyedszer vett részt a dél-amerikai futamon, 2012-ben nem ért célba, de sandlanderes színekben 2013-ban és 2014-ben is teljesítette a távot. Idén is fantasztikusan szerepelt, heroikus munkával egyre feljebb kapaszkodott, a T2-es, azaz a szériaautós kategóriában már negyedik(!) volt, úgy tűnt, szép eredménnyel zárhatja a 2015-ös viadalt is.
„Ez katasztrófa! – így jellemezte a történteket csapat hírlevelében az UNIQA Sandlander Team pilótája, akit hajnalban vontattak be a saltai célba. – Rossz minőségű üzemanyag kerülhetett az autóba, csak ezt tudom elképzelni, mert egyébként eddig minden normálisan működött. A motorunk egyik pillanatról a másikra leállt és nem akart újraindulni. Néhány órával később végül mégis folytathattuk, de a szennyezett gázolaj miatti befecskendezési probléma eredményeként a motor felrobbant. A V8-as blokk oldalán öklömnyi lyuk tátong, elfolyt az összes motorolaj, így fel kellett adnunk a Dakart. Pedig végre elértünk Argentínának ezen részéhez, a sokkal nehezebbnek számító terepviszonyokat leküzdöttük az elmúlt másfél hétben, aztán tessék, három nappal a vége előtt így jártunk. Csalódott vagyok, nem tudom még, hogyan dolgozzuk fel a történteket. A táborba érve is egyfolytában azt számolgattuk, hogyan maradhatnánk versenyben, sajnos azonban a szabályzat tiltja a motorcserét, egyéb úton pedig nem orvosolható a probléma” – nyilatkozta érthető módon roppant letörten Sebestyén.
Argentínában a Salta és Termas de Rio Hondo közötti szakaszt csütörtökön az összetettben vezető katari Nasszer el-Attija (Mini) nyerte, és már 29:01 perc az előnye az etapot harmadik helyen záró dél-afrikai Giniel de Villers (Toyota) előtt, akire most harminckilenc másodpercet vert rá. A motorosoknál a spanyol Joan Barreda Bort (Honda) volt a leggyorsabb. Az összetettben élen álló címvédő honfitársa, Marc Coma (KTM) 2:40 perc hátránnyal hatodik lett, s csökkent az előnye a portugál Paulo Goncalves (Honda) előtt, aki csak tizenhét másodperccel kapott ki a szakaszgyőztestől. Coma előnye azért így is 5:12 perc.
Vitályos Eszter: Péter, hát van neked bőr a képeden, hogy te még a nők elleni erőszakról prédikálsz?