A pilótákra a Nordschleife – gyakorlatilag a középkori vár, a Nürburg körül futó eredeti pálya – és a mai Forma–1-es nyomvonal kilencven százalékát kitevő csaknem 25 km-es táv vár; ezért futamonként csak három kört teljesítenek. A mezőnynek jelentős szintkülönbségekre, két hosszabb és sok rövid egyenesre, valamint 170 kanyarra (!) kell felkészülnie. Mondani sem kell, mindezeket nem könnyű memorizálni. Az aszfalt kellően széles és csúszós, viszont bukótér nincs mindenhol kiépítve. További buktató a Nürburgring sajátos mikroklímája, itt abszolút természetes, hogy az egyik szakaszon szakad az eső, a másikon pedig hét ágra süt a nap.
Korábban bárki felhajthatott a ringre, csak fizetnie kellett érte, mostanság ezt már egy kicsit szigorúbban veszik, de április elején Michelisz is végigment rajta utcai autóval, és ahogy fogalmazott: megértette, miért mondják azt a Nürburgringről, hogy tisztelni kell. A pilóták április végén kollektív teszten ismerkedhettek vele, de sajnos honfitársunk ezen megjárta: a saját Hondájával csak egy kört tudott menni, mert leszakadt az első légterelője. (Egy másik autóval kilenc kört teljesített, valami tapasztalatot ebből is leszűrhetett.)
„A legendás nürburgringi Nordschleifén versenyezni pályafutásom egyik legnagyobb szakmai kihívása lesz. A kollektív teszt eredményei alapján úgy tűnik, hogy a súlyelőny és az új fejlesztések ellenére nehéz dolgunk lesz a Citroënek ellen; de ahogy a hazai versenyeken is látszott, tökéletes fegyelmezettséggel és kemény munkával bármi sikerülhet. A célom két erős pontszerzés Németországban” – szögezte le elutazás előtt Michelisz Norbert, utalva arra, hogy akárcsak a Hungaroringen, a Citroënek ezúttal is hatvan kiló plusz súllyal versenyeznek – ezzel egyenlítik ki valamennyire az esélyeket.
A túraautó-vb két futama a Nürburgringen a híres 24 órás verseny betétprogramja lesz, így a műsor eltér a megszokottól. A tegnapi teszt, a mai szabadedzések és az időmérő után holnap 10.25-kor és 11.55-kor indítják a két futamot (TV: Eurosport). A teszten Michelisz a 12. helyen végzett (250 km/h-s sebességnél defektet kapott, de megúszta!), az élen pedig a vb-állással megegyezően a három Citroën zárt: José María López volt a leggyorsabb Sébastien Loeb és Yvan Muller előtt. De ezzel együtt rájuk is pokoli hétvége vár.
Kis ízelítő abból, ma is mennyire veszélyes a nürburgringi pálya: