A döntés az úgynevezett stratégiai munkacsoport londoni ülésén született meg, amelyen a csapatok és a motorgyártók képviselőin kívül részt vett Jean Todt, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, valamint az F1 kereskedelmi jogait birtokoló Bernie Ecclestone is.
A verseny közbeni tankolás a 2010-es idénytől tilos. A 2017-től érvényes engedélyezés után is marad azonban megkötés, mert maximálják a felhasználható benzin mennyiségét.
A tanácskozáson, amelynek célja az volt, hogy a jelenleginél látványosabbá és érdekesebbé váljon a Formula 1, határoztak arról is, hogy a következő idénytől a csapatok eldönthetik, melyik két gumikeveréket használják az egyes versenyhétvégéken a Pirelli négy száraz pályás abroncsa közül.
További módosítás, hogy 2017-től a konstruktőrök gyorsabb autókat tervezhetnek. Ebben segítheti őket az aerodinamikai szabályok változása, illetve az, hogy szélesebb gumikkal és tömegcsökkentéssel számolhatnak.