– Sikerült-e az elmúlt napokban pontosan kideríteniük, hogy mi is történt Monacóban?
– Úgy tűnik, a csapat és én is hibáztam. Jeleztem, hogy gondjaim vannak a gumikkal, ráadásul a kijelzőn úgy tűnt, a szerelőim kint vannak a boksz előtt. Azt hittem, a mögöttem lévők is kiállnak, és senki sem szólt, hogy ez nem igaz.
– Maradt-e tüske önben emiatt?
– Nem, ugyanis a csapat egész évben hihetetlen munkát végzett, és együtt nyerünk, együtt veszítünk. Biztosra veszem, hogy több ilyen eset nem fordul majd elő a jövőben.
– Mennyi időbe telt feldolgoznia azt, hogy egy biztos futamgyőzelem csúszott ki a kezéből?
– Mindig a holnapra összpontosítok, és megpróbálom megnyerni a következő futamot. Nehéz helyzet ez, de világbajnok vagyok, ahhoz méltón is kell viselkednem. A Monacóban történtek számomra és a csapat számára is hatalmas csalódás volt, de igyekszünk tanulni a történtekből és csak előre tekintetünk, ahogyan azt mindig is tettük.
– Valljuk be, kis szerencséje azért van, hiszen olyan pályán tér vissza, ahol eddig rendkívül sikeres volt. Mit vár a hétvégi montreali futamtól?
– Montreal mindig is az egyik kedvenc helyszínem marad, hiszen annak idején itt nyertem meg pályafutásom első F1-es versenyét. Égek a vágytól, hogy visszavágjak ellenfeleimnek, és ehhez nem is találhattunk volna Kanadánál jobb helyszínt. Nagyszerű autó van alattam és a csapat is mellettem áll, szóval most sem érem be kevesebbel.
– Az esélyeit csak növeli, hogy ezúttal új motor kerül az autójába
– Ez így van, és mindez tényleg az esélyeinket növeli. Az első hajtóegységet hat versenyhétvégén használtuk, és ez az erőforrás 4000-nél is több kilométert teljesített. Ez főleg annak tükrében fantasztikus dolog, hogy van olyan csapat, amely már mind a négy erőforrást felhasználta idáig, amit 2015-ben a szabályok megengednek. Persze azért minden részletre oda kell figyelnünk, hiszen a módosítópontoknak köszönhetően a többiek is változtathatnak motorjaikon.