– Kezdjük talán a legfontosabbal: miként alakult az idei, jubileumi Magyar Nagydíj jegyeinek eladása?
– Nagyon elégedettek lehetünk annak ellenére, hogy a 2013-as nézőcsúcsot, a 247 ezres látogatottságot nem tudtuk megközelíteni. Nyolc-tíz százalékkal azonban így is több jegyet értékesítettünk, mint a tavalyi versenyhétvégén, ami azt jelenti, hogy 186 ezren voltak kinn idén a négy nap alatt – mondta Gerstl Péter.
– Elővételben vagy a kasszáknál, a helyszínen fogyott több jegy, mint 2014-ben?
– Ez érdekes dolog, ugyanis amíg elővételben megvolt az előbb említett növekedés, addig azt vettük észre, hogy a kasszáknál stagnált az eladás.
– Ez a nézőszám hova helyezhető el a többi nagydíjhoz képest?
– Európai viszonylatban kifejezetten jól állunk, ugyanis a magyar verseny nézőszám tekintetében a negyedik helyen áll. Csak olyan tradicionális futamok előznek meg minket, mint Monaco, Silverstone és Monza.
– A Bernie Ecclestone-nál járó magyar kormánytagok már most felvetették, hogy kezdjék meg a tárgyalásokat a 2021-ig érvényben lévő szerződés újabb öt esztendőre való meghosszabbításáról. Ennek egyik alapja az lehet, hogy Ecclestone mindennel meg legyen elégedve
– És Ecclestone úr mindennel meg van elégedve, azt vallja, szervezettségben az egyik, míg sportszakmailag a legjobb verseny a Magyar Nagydíj. Talán nem véletlen, hogy a magyar szervezői csapatot hívták meg az idei mexikói futamra, valamint a mostani versenyhétvégén itt vannak az azeri és az orosz futam szervezői, hogy minél több szakmai fogást eltanulhassanak tőlünk.
– Mennyire tetszett az a fejlesztési terv Ecclestone-nak, amelyet Seszták Miklós miniszter adott át neki pénteken?
– Még nem tudta megtekinteni, de ahogy innen hazautazik Londonba, megnézi és véleményezi.
– Mennyire biztos vagy inkább tartható a Szijjártó Péter által említett 25 milliárd forint a Hungaroring felújítására, fejlesztésére?
– Ez körülbelüli összeg, pontosan még nincs meghatározva, hogy a kormány által is látott és jóváhagyott tervekben végül mekkora költségekkel kell majd számolni.
– A fejlesztési terv a pálya vonalvezetését is fogja érinteni?
– Nem, a pálya vonalvezetése nem változik. Ecclestone úr azt mondta, ha valami jó, azon nem szabad változtatni. És a pilótáknak is ez a véleményük. A mienk klasszikus pálya, a maga rendkívül sok előnyével és néhány hátrányával együtt.
– Jövőre augusztus 7-re került a magyar futam. Jó ez nekünk?
– A módosítást mi kértük. Ebben két dolog vezetett minket. Egyrészt így a naptárba visszakerülő német futam nem mögénk, hanem elénk kerül, és egy izgalmas verseny után hozzánk is többen jöhetnek el, másrészt már gondoltunk arra, hogy 2017-ben július végén rendezik majd hazánkban a vizes világbajnokságot, és ezzel kitolhatjuk a külföldről érkező szurkolók itt-tartózkodását.