A Hungaroringre jönnek tanulni más versenyek szervezői

Gerstl Péter elárulta, hogy Ecclestone szerint sportszakmailag a magyar verseny a legjobb. 186 ezren voltak kinn a négy nap alatt.

B. Molnár László
2015. 07. 27. 8:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Kezdjük talán a legfontosabbal: miként alakult az idei, jubileumi Magyar Nagydíj jegyeinek eladása?
– Nagyon elégedettek lehetünk annak ellenére, hogy a 2013-as nézőcsúcsot, a 247 ezres látogatottságot nem tudtuk megközelíteni. Nyolc-tíz százalékkal azonban így is több jegyet értékesítettünk, mint a tavalyi versenyhétvégén, ami azt jelenti, hogy 186 ezren voltak kinn idén a négy nap alatt – mondta Gerstl Péter.

– Elővételben vagy a kasszáknál, a helyszínen fogyott több jegy, mint 2014-ben?
– Ez érdekes dolog, ugyanis amíg elővételben megvolt az előbb említett növekedés, addig azt vettük észre, hogy a kasszáknál stagnált az eladás.

– Ez a nézőszám hova helyezhető el a többi nagydíjhoz képest?
– Európai viszonylatban kifejezetten jól állunk, ugyanis a magyar verseny nézőszám tekintetében a negyedik helyen áll. Csak olyan tradicionális futamok előznek meg minket, mint Monaco, Silverstone és Monza.

– A Bernie Ecclestone-nál járó magyar kormánytagok már most felvetették, hogy kezdjék meg a tárgyalásokat a 2021-ig érvényben lévő szerződés újabb öt esztendőre való meghosszabbításáról. Ennek egyik alapja az lehet, hogy Ecclestone mindennel meg legyen elégedve
– És Ecclestone úr mindennel meg van elégedve, azt vallja, szervezettségben az egyik, míg sportszakmailag a legjobb verseny a Magyar Nagydíj. Talán nem véletlen, hogy a magyar szervezői csapatot hívták meg az idei mexikói futamra, valamint a mostani versenyhétvégén itt vannak az azeri és az orosz futam szervezői, hogy minél több szakmai fogást eltanulhassanak tőlünk.

– Mennyire tetszett az a fejlesztési terv Ecclestone-nak, amelyet Seszták Miklós miniszter adott át neki pénteken?
– Még nem tudta megtekinteni, de ahogy innen hazautazik Londonba, megnézi és véleményezi.

– Mennyire biztos vagy inkább tartható a Szijjártó Péter által említett 25 milliárd forint a Hungaroring felújítására, fejlesztésére?
– Ez körülbelüli összeg, pontosan még nincs meghatározva, hogy a kormány által is látott és jóváhagyott tervekben végül mekkora költségekkel kell majd számolni.

– A fejlesztési terv a pálya vonalvezetését is fogja érinteni?
– Nem, a pálya vonalvezetése nem változik. Ecclestone úr azt mondta, ha valami jó, azon nem szabad változtatni. És a pilótáknak is ez a véleményük. A mienk klasszikus pálya, a maga rendkívül sok előnyével és néhány hátrányával együtt.

– Jövőre augusztus 7-re került a magyar futam. Jó ez nekünk?
– A módosítást mi kértük. Ebben két dolog vezetett minket. Egyrészt így a naptárba visszakerülő német futam nem mögénk, hanem elénk kerül, és egy izgalmas verseny után hozzánk is többen jöhetnek el, másrészt már gondoltunk arra, hogy 2017-ben július végén rendezik majd hazánkban a vizes világbajnokságot, és ezzel kitolhatjuk a külföldről érkező szurkolók itt-tartózkodását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.