Elég szánalmas szezont produkál eddig a McLaren-Honda, hiszen a két világbajnokkal – Fernando Alonsóval (2005, 2006) és Jenson Buttonnal (2009) – felálló wokingi alakulat eddig alig tudott versenyt befejezni, mindössze öt pontot szerzett az első félévben, ráadásul már az is bravúrnak számított, ha valamelyik versenyző bejutott az időmérőn a Q2-be.
Nos, a gyengélkedés fő oka, a megbízhatatlan Honda erőforrások helyett erősebb és persze jobb motorokkal vághatnak neki a Magyar Nagydíjnak a pilóták. A cserét bátran megtehették, ugyanis annak ellenére nem kapnak majd rajthelybüntetést, hogy az osztrák versenyen már az ötödik erőforrás került be a McLarenekbe. Hogy miért nem lesz büntetés?
A magyarázat roppant egyszerű, ugyanis a Motorsport-világtanács legutóbbi ülésén úgy határozott, hogy a Honda mint a sportág új motorbeszállítója az első szezonjában egy pluszerőforrást használhat büntetlenül. Az új motornak köszönhetően – ami a Honda mérnökeinek ígérete szerint sokkal erősebb és megbízhatóbb lesz, mint a korábbiak – akár jelentősen előreléphetnek Alonsóék, hiszen ezen a szűk és kanyargós, alacsony átlagsebességű pályán nem érvényesül a motorerő, amelynek terén még nagy a csapat elmaradása a remélttől.
Ha minden a Honda és a McLaren elképzelései szerint alakul, akkor idén először, éppen Magyarországon lesz esélye a csapat mindkét versenyzőjének egy jó rajthely és egy jó eredmény elérésére.