„Bírni kell a hajtást, az egész napos pörgést”

A rendkívül csinos, négy nyelven beszélő Czvetkó Nikolett 2013 óta járja a világot a Red Bull csapattal.

B. Molnár László
2015. 07. 25. 5:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemcsak szép, hanem okos is – francia nyelven szerzett közgazdászdiplomát –, és bírja a kemény hajtást. A 28 éves Czvetkó Nikolett sokak szemében irigyelt helyzetben van, hiszen a Red Bull csapat főállású alkalmazottjaként beutazza az egész világot a száguldó cirkusszal. Ezek szerint tényleg igaz az energiaitalosok szlogenje: a Red Bull szárnyakat ad (még az álmoknak is).

– Hogy került be a Forma–1 csillogó világába?
– Még az egyetemre jártam, amikor a magyar Red Bullnál hoszteszként dolgoztam 2007-től, és amikor a Forma–1-es csapat 2012-ben a magyar versenyre dolgozókat keresett, jelentkeztem én is. A Hungaroring után a csapat megtartott, így a második fél évben az összes futamon ott lehettem, majd 2013-tól főállású dolgozójuk lettem. Azóta minden évben valamennyi versenyhétvégén és a teszteken is ott vagyok az istállóval.

– Mi kellett ahhoz, hogy kiválasszák? Gondolom, a szép külső önmagában nem volt elég
– Nem Beszélek négy nyelven, franciául, németül, angolul és spanyolul, ismertem már a Red Bull világát, és látták, hogy bírom a pörgést, a terhelést.

 

– És, gondolom, imádta a Forma–1-et
– Bevallom őszintén, abszolút nem rajongtam akkoriban a sportágért, ám ez mára teljesen megváltozott. Ahogy vége a munkának, azonnal odaülök a számítógép elé, és átolvasom a legfrissebb híreket, nehogy lemaradjak valamiről.

– Miért felel jelenleg a Red Bull csapatánál?
– A csapatok, a Red Bull és a Toro Rosso étkeztetéséért felelek, ami megközelítőleg kétszáz embert jelent egy-egy versenyen. Természetesen a négy pilóta az külön világ, nekik speciális kívánságaik alapján főznek, és percre pontosan oda viszik fel a friss ételt, ahova éppen kérik. Késni egy percet sem lehet, de itt erre még nem volt példa.

– Mint mondta, főállásban dolgozik a csapatnál. Miként telnek a napjai, hol él egyáltalán?
– Budapesten élek, és innen utazom minden verseny vagy teszt helyszínére. Ahogy közeledik a versenyhétvége, akkor előtte lévő vasárnap a cég által küldött repülőjeggyel kiutazom a verseny helyszínére, majd hétfőtől elkezdődik az előkészület. Ilyenkor, mondjuk hétfőtől szerdáig napi nyolc-tíz órát dolgozunk, majd csütörtöktől egészen vasárnap estig nagyon kemény időszakunk van, hiszen 14-15 órán át megy a hajtás megállás nélkül. A verseny utáni hétfőn pakolás, majd kedden pedig jön a hazautazás.

– Mi van olyankor, amikor egymást követő hétvégeken vannak futamok?
– Akkor természetesen az egyik helyszínről utazunk a másikra. Volt olyan eset, amikor öt hét után jutottam haza, miközben Indiában, Abu-Dzabiban, az Egyesült Államokban, majd Brazíliában voltam egymás után.

– Főállásúként havi rendszerben kapja a bérét?
– Nem, a versenyhétvégéket követően azonnal elszámolás van, és euróban utalják a béremet a számlámra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.