Gyutai-bravúr Imolában

Nagy hajrával ismét a legjobbak között.

B.M.L.
2015. 07. 22. 9:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eddigi pályafutása legnehezebb szezonját teljesíti Gyutai Adrián: idén az olasz bajnokságban – egyedüli magyarként és egyedüli hondásként – a National Trophy 600 Supersportban áll versenyez.

A Tomracing Motorsport pilótája az elmúlt hétvégén Imolában állt rajthoz. A 24 éves paksi motoros a verseny előtt még sosem körözött a legendás aszfaltcsíkon, ám a csütörtöki teszteken, illetve a pénteki szabadedzéseken elért ideje azt bizonyította, sikerült megismernie a pálya vonalvezetését. Adrián ezúttal is az olasz MIF Factory 2015-ös Hondájával indul, és ezúttal sem maradt pont nélkül a futamon.

Igaz, az előzmények alapján úgy tűnt – tizenkettedik helyen zárt a pénteki gyakorláson –, hogy akár a legjobb tíz sem elérhetetlen a számára, ám előbb az időmérőn, majd a versenyen sem volt szerencséje. A negyvenfokos hőségben rendezett első kvalifikáció első körében kiderült, hibás gumival gurult pályára, majd a nagy forgalom akadályozta a jó eredmény elérésében: a tizenhetedik helyről vághatott neki a futamnak, amelyen közvetlenül a rajt után éppen előtte történt egy hármas baleset, amelyet ugyan kikerült, a pontszerző zóna szinte elérhetetlen messzeségbe került. Ám Adrián nem adta fel, fokozatosan dolgozta le a hátrányát, az utolsó körben megfutotta legjobb idejét, és bravúros teljesítmény után két ponttal zárta a futamot.

„Kicsit felemásra sikerült ez a hétvége, nagyon jól indult, de a befejezéssel elégedetlen vagyok. Imola ismeretlen helyszín volt számomra, életem eddigi legnehezebb pályája. A tesztnap és a pénteki szabadedzések jól sikerültek, a motorom beállításai végre olyanok voltak, amilyennek szeretném. Alig két másodpercre voltam az elsőtől, míg a tizedik előnye kevesebb mint öt tized volt előttem. A szombati első időmérőn túl puha gumival mentem ki, az első gyors körömben szétment, a másodikon pedig mire kikeveredtem a nagy forgalomból, elfogyott ismét a hátsó gumim. Egy jó köröm lehetett volna, de az utolsó szektorban hibáztam, így nem tudtam javítani. A versenyen a rajtom nem volt rossz, de az első kanyarban hárman estek el előttem, így kénytelen voltam belefékezni, elvenni a gázt. Nagyon sok helyet visszaestem, az eleje meg már rég messze járt, mire összeszedtem magam. A köridőmön tudtam javítani, a többi viszont felejthető. Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy szereztem két pontot, és a motor jól működik, a csapattal is egyre jobb az összhang” – nyilatkozta az MNO-nak a versenyző.

Gyutainak – aki kilenc ponttal a tizennegyedik helyen áll az összetettben az olasz bajnokságban – a június végi tesztelés után szabad kártyás indulási lehetőséget ajánlott a Dunlop gumigyártó cég a világbajnokság Moto3 kategóriájának szeptemberben sorra kerülő misanói futamára.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.