Eddigi pályafutása legnehezebb szezonját teljesíti Gyutai Adrián: idén az olasz bajnokságban – egyedüli magyarként és egyedüli hondásként – a National Trophy 600 Supersportban áll versenyez.
A Tomracing Motorsport pilótája az elmúlt hétvégén Imolában állt rajthoz. A 24 éves paksi motoros a verseny előtt még sosem körözött a legendás aszfaltcsíkon, ám a csütörtöki teszteken, illetve a pénteki szabadedzéseken elért ideje azt bizonyította, sikerült megismernie a pálya vonalvezetését. Adrián ezúttal is az olasz MIF Factory 2015-ös Hondájával indul, és ezúttal sem maradt pont nélkül a futamon.
Igaz, az előzmények alapján úgy tűnt – tizenkettedik helyen zárt a pénteki gyakorláson –, hogy akár a legjobb tíz sem elérhetetlen a számára, ám előbb az időmérőn, majd a versenyen sem volt szerencséje. A negyvenfokos hőségben rendezett első kvalifikáció első körében kiderült, hibás gumival gurult pályára, majd a nagy forgalom akadályozta a jó eredmény elérésében: a tizenhetedik helyről vághatott neki a futamnak, amelyen közvetlenül a rajt után éppen előtte történt egy hármas baleset, amelyet ugyan kikerült, a pontszerző zóna szinte elérhetetlen messzeségbe került. Ám Adrián nem adta fel, fokozatosan dolgozta le a hátrányát, az utolsó körben megfutotta legjobb idejét, és bravúros teljesítmény után két ponttal zárta a futamot.
„Kicsit felemásra sikerült ez a hétvége, nagyon jól indult, de a befejezéssel elégedetlen vagyok. Imola ismeretlen helyszín volt számomra, életem eddigi legnehezebb pályája. A tesztnap és a pénteki szabadedzések jól sikerültek, a motorom beállításai végre olyanok voltak, amilyennek szeretném. Alig két másodpercre voltam az elsőtől, míg a tizedik előnye kevesebb mint öt tized volt előttem. A szombati első időmérőn túl puha gumival mentem ki, az első gyors körömben szétment, a másodikon pedig mire kikeveredtem a nagy forgalomból, elfogyott ismét a hátsó gumim. Egy jó köröm lehetett volna, de az utolsó szektorban hibáztam, így nem tudtam javítani. A versenyen a rajtom nem volt rossz, de az első kanyarban hárman estek el előttem, így kénytelen voltam belefékezni, elvenni a gázt. Nagyon sok helyet visszaestem, az eleje meg már rég messze járt, mire összeszedtem magam. A köridőmön tudtam javítani, a többi viszont felejthető. Az viszont mindenképpen pozitívum, hogy szereztem két pontot, és a motor jól működik, a csapattal is egyre jobb az összhang” – nyilatkozta az MNO-nak a versenyző.
Gyutainak – aki kilenc ponttal a tizennegyedik helyen áll az összetettben az olasz bajnokságban – a június végi tesztelés után szabad kártyás indulási lehetőséget ajánlott a Dunlop gumigyártó cég a világbajnokság Moto3 kategóriájának szeptemberben sorra kerülő misanói futamára.