Az éles kritikát megfogalmazó, egyben reformokat követelő levelet Jenson Button, Sebastian Vettel és Alexander Wurz írta alá. A közlemény az időmérő edzések új lebonyolítási rendszere miatt született meg, amelyet az idénynyitó ausztrál futamot megelőzően alkalmaztak először, de csalódást keltett. A szabályalkotók és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán a kvalifikáció alatt. A változtatás lényege, hogy a három részből álló időmérés minden szakaszában – meghatározott idő elteltével – 90 másodpercenként esik ki egy-egy pilóta. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az utolsó percekben alig vagy egyáltalán nem köröztek az autók az időmérő egyes szakaszaiban.
A Formula 1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone szombaton azt mondta, a módosítás ötlete a FIA-tól származik, de ha a szövetség és a csapatok beleegyeznek abba, hogy változtassanak rajta, akkor ez már a bahreini nagydíj előtt megtörténhet. A pilóták többsége már jóval korábban bírálta az új szisztémát. A GPDA szerdai levelében az aláírók arra a következtetésre jutottak, hogy a Formula 1-ben a döntéshozói folyamat elavult és rossz a struktúrája, mindez gátat szab a fejlődésnek, és megakadályozza a sorozat sikerességét. Nyomatékosították azt a kérésüket, hogy a tulajdonosok a fontos változások előtt az ő véleményüket is vegyék figyelembe.
„Úgy érezzük, hogy a legújabb – mind sportszakmai, mind technológiai, mind üzleti jellegű – szabályváltozások közül néhány zavart okoz, nem a legfontosabb problémákkal kapcsolatos, és bizonyos esetekben veszélyeztetheti a szakág sikerességét. Ez rossz fényt vet a Formula 1-re, és megakadályozza, hogy a következő nemzedékek tagjai is rajongóvá váljanak” – írják. A pilóták szerint rövid és hosszú távú tervekre, irányelvekre van szükség a szakágban, egyben elismerték, hogy a tulajdonosok és a vezetők eddig a lehető legjobb szándékkal hozták a döntéseiket, ezért a levelük nem tekinthető támadásnak ellenük.