Ecclestone: Ez sz.r volt!

Senki sem elégedett a Forma–1 új kvalifikációs rendszerével, ami megbukott az ausztrál idénynyitón.

B. M. L.
2016. 03. 19. 13:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy arra számítani lehetett, hatalmas káoszt okozott a március elején elfogadott új időmérős rendszer az F1 ausztrál idénynyitóján. Egyrészt messze nem volt a pályán annyi autó, amennyit a szabálymódosítók reméltek, másrészt igen hamar kiderült, az új kvalifikáció sem a kiscsapatokat pártolja, így az esély egy izgalmas rajtrács kialakulására szinte a nullával egyenlő.

Maga a változtatások szószólója, Bernie Ecclestone – noha nincs jelen Ausztráliában – a televízión követte nyomon az időmérőt, így láthatta, miként bukik meg már az első alkalommal az új rendszer. Persze ebből is jól jöhet ki a brit milliárdos, ugyanis ő nem ezt, hanem a fordított rajtrács bevezetését szerette volna elérni.

– Néztem az edzést, és bevallom, nem voltam túl lelkes miatta. Hogy őszinte legyek, ez elég sz.r volt. De most már nincs visszaút, amíg nem változtatjuk meg a szabályokat ismét, ez marad. A módosításról viszont reményeim szerint már az első áprilisi futam helyszínén, Bahreinben tárgyalhatunk – fogalmazott az Autosport riporterének kérdésére Ecclestone. Hozzátette, ha visszatérnek a régi rendszerhez, akkor – majdnem mindig – Mercedes első sor lesz, ám most Melbourne-ben kiderült, az új szabályok sem tudtak ezen változtatni. Ecclestone már kész az új ötlettel.

– Menjen az eredeti kvalifikációs rendszer, ami tavaly volt, de az utolsó verseny eredményét alapul véve a győztes több másodpercet vagy tizedmásodpercet kapjon pluszban az időmérős eredményéhez. Ezzel talán a hatodik-hetedik legjobb kerülne az első rajtkockába, így legalább fél futam erejéig jó versenyt eredményezne – árulta el az F1 ura.

Hogy a nagyfőnök ötlete milyen sikert aratna a sportágban, egyelőre nem tudni, ám a mostani szabály ellen szinte minden versenyző ágál. Sebastian Vettel (Ferrari) kijelentette, előre megmondták, ez lesz az egészből, de nem hallgattak rájuk.

– Az eleje eléggé őrült volt, hiszen mindenki kiment, hogy gyors kört fusson, de ez igazából értelmetlen, hiszen később is lenne még erre idő. Vélhetően a nézők szerint sem ez lenne a helyes irány, hiszen nem láthatnak autókat a pályán. Biztosra veszem, hogy ez a rossz út – panaszkodott a négyszeres világbajnok.

Maga a pole-t megszerző Lewis Hamilton (Mercedes) szerint is megbukott az új rendszer, és úgy véli, vissza kellene térni a régi időmérős szabályokhoz. Csapattársa, Nico Rosberg viszont csak részben lépne vissza, szerinte a régi Q3-at kellene az új rendszerrel összehozni. Ugyanakkor Fernando Alonso (McLaren) és más kiscsapatok pilótái egy másik gondra is felhívták az illetékesek figyelmét.
–Talán adnunk kellene egy kis időt ennek a szisztémának, azt viszont igazságtalannak érzem, hogy nekünk például két szett szuperlágy abroncsot kellett elhasználnunk a Q1-ben, és így csak egy maradt a Q2-re. A legjobbaknak nem kell két szettet használniuk. Talán fordítva kellene mindez, ahogy azt a MotoGP-ben láttunk tavaly, a gyengébbek kaphatnának extra lágy szetteket az időmérőn – közölte a kétszeres világbajnok spanyol pilóta.

Egyedül egyvalaki nem volt hajlandó törni magát, hogy izguljon az új szabályok miatt kialakult anomáliákon.

– A véleményem? Számít az? A szabályok azok szabályok. Most ezek a szabályok, nem rajtunk múlik – közölte a Ferrari finn világbajnoka, Kimi Räikkönen.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.