A csapatok egységesen a tavalyi időmérőrendszer mellé álltak, és erről levélben értesítették Bernie Ecclestone-t, illetve Jean Todtot, akik nem láttak más választást, mint helyt adni a 11 istálló akaratának – olvasható a portálon.
Ismert, hatalmas káoszt okozott a március elején elfogadott új időmérős rendszer az F1 ausztrál idénynyitóján. Egyrészt messze nem volt a pályán annyi autó, amennyit a szabálymódosítók reméltek, másrészt igen hamar kiderült, hogy az új kvalifikáció sem a kiscsapatokat pártolja, így az esély egy izgalmas rajtrács kialakulására szinte a nullával egyenlő.
A szabályalkotók és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) illetékesei egyébként azt remélték a módosítástól, hogy a versenyautók több időt töltenek majd a pályán a kvalifikáció alatt. A változtatás lényege, hogy a három részből álló időmérés minden szakaszában – meghatározott idő elteltével – 90 másodpercenként esik ki egy-egy pilóta. Az előzetes várakozások azonban nem váltak valóra, Ausztráliában az utolsó percekben alig vagy egyáltalán nem köröztek az autók az időmérő egyes szakaszaiban.