Az utóbbi hetekben gyengélkedő Ferrarik az első sorban „találták magukat” a 32. Magyar Nagydíj rajtjánál, ráadásul Sebastian Vettel a szombati időmérőn megdöntötte Rubens Barrichello 2004-es pályacsúcsát is. A második helyről induló csapattársa, Kimi Räikkönen mögött azért felsorakoztak a Mercedesek (Valtteri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben) és a Red Bull-autók (Max Verstappen, Daniel Ricciardo).
De a rajtrács utolsó előtti helyéről is be kell számolnunk: úgy került oda a Williams-Mercedes színeiben Paul di Resta, hogy csak televíziós szakkommentátorként érkezett Magyarországra, ám – a 2009-es futamon fejsérüléssel járó balesetet szenvedett – Felipe Massa rosszul érezte magát a szabadedzések során, legyengült, így a helyére beugrott a tesztpilótaként funkcionáló brit versenyző.
„Ha nem látja, mi történik mögötte, maradhatna a kommentátorkodásnál” – kapta meg később Räikkönentől,
aki így fejezte ki a rádión, hogy úgy érezte, feltartotta lekörözésekor. (Di Resta aztán a 63. körben kiesett.)
A Ferrarik a rajt után is az élen maradtak, a Mercedesek pedig tapadtak rájuk, egyedül Ricciardo jött ki rosszul a startból, akit Verstappen lökött meg defektet, s így kiesést érően. A Hungaroring 2014-es győztese mérges is volt csapattársára, egyedül annak örülhetett, hogy kedvenc magyarországi, a pálya mellett is árult ételét, a kürtőskalácsot előbb magához vehette, hiszen az csak a verseny után engedélyezett számára.
A 70 körös verseny a meleg levegő és az ezzel járó forró aszfalt okán a szokásosnál több kerékcserét hozott, ám az előzések száma a Hungaroringen megszokott volt, vagyis elenyésző. Így aztán az élen nem történt változás, Hamiltont hiába engedte maga elé Bottas, hogy nyomja le Räikönnent, ez nem sikerült, így a végén visszaadta a dobogós pozíciót a finn csapattársának. Verstappen mögött Alonso lett a hatodik, aki nyugágyból figyelte Vettel pezsgőzését. A német negyedik idei győzelmével összesítésben 14 ponttal vezet Hamilton előtt.
Folytatás augusztus 27-én a Belgiumban, a Magyar Nagydíj számára pedig még legalább 2026-ig. Sőt, Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter szombaton a helyszínen közölte, hogy a még távolabbi jövő érdekében három részletben, 35 milliárd forintért fogják fejleszteni a Hungaroringet. Végül is, a négy nap során összesen 199 ezren látogattak ki Mogyoródra, jobb szám ez, mint a stadionok átlagai.