Vettel behúzta, Ricciardónak korán járt a kürtőskalács

A Ferrarik rajt-cél győzelmet arattak a 32. Magyar Nagydíjon, amely Räikkönen beszólásáról is emlékezetes marad.

Radványi Benedek
2017. 07. 30. 13:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az utóbbi hetekben gyengélkedő Ferrarik az első sorban „találták magukat” a 32. Magyar Nagydíj rajtjánál, ráadásul Sebastian Vettel a szombati időmérőn  megdöntötte Rubens Barrichello 2004-es pályacsúcsát is. A második helyről induló csapattársa, Kimi Räikkönen mögött azért felsorakoztak a Mercedesek (Valtteri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben) és a Red Bull-autók (Max Verstappen, Daniel Ricciardo).

De a rajtrács utolsó előtti helyéről is be kell számolnunk: úgy került oda a Williams-Mercedes színeiben Paul di Resta, hogy csak televíziós szakkommentátorként érkezett Magyarországra, ám – a 2009-es futamon fejsérüléssel járó balesetet szenvedett – Felipe Massa rosszul érezte magát a szabadedzések során, legyengült, így a helyére beugrott a tesztpilótaként funkcionáló brit versenyző.

„Ha nem látja, mi történik mögötte, maradhatna a kommentátorkodásnál” – kapta meg később Räikkönentől,

aki így fejezte ki a rádión, hogy úgy érezte, feltartotta lekörözésekor. (Di Resta aztán a 63. körben kiesett.)

A Ferrarik a rajt után is az élen maradtak, a Mercedesek pedig tapadtak rájuk, egyedül Ricciardo jött ki rosszul a startból, akit Verstappen lökött meg defektet, s így kiesést érően. A Hungaroring 2014-es győztese mérges is volt csapattársára, egyedül annak örülhetett, hogy kedvenc magyarországi, a pálya mellett is árult ételét, a kürtőskalácsot előbb magához vehette, hiszen az csak a verseny után engedélyezett számára.

A 70 körös verseny a meleg levegő és az ezzel járó forró aszfalt okán a szokásosnál több kerékcserét hozott, ám az előzések száma a Hungaroringen megszokott volt, vagyis elenyésző. Így aztán az élen nem történt változás, Hamiltont hiába engedte maga elé Bottas, hogy nyomja le Räikönnent, ez nem sikerült, így a végén visszaadta a dobogós pozíciót a finn csapattársának. Verstappen mögött Alonso lett a hatodik, aki nyugágyból figyelte Vettel pezsgőzését. A német negyedik idei győzelmével összesítésben 14 ponttal vezet Hamilton előtt.

Folytatás augusztus 27-én a Belgiumban, a Magyar Nagydíj számára pedig még legalább 2026-ig. Sőt, Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter szombaton a helyszínen közölte, hogy a még távolabbi jövő érdekében három részletben, 35 milliárd forintért fogják fejleszteni a Hungaroringet. Végül is, a négy nap során összesen 199 ezren látogattak ki Mogyoródra, jobb szám ez, mint a stadionok átlagai.

 A dobogósok nyilatkozatai

„Nem számítottam rá, hogy ennyire nehéz versenyünk lesz, bár kívülről talán nem tűnt annak – kezdte értékelését Vettel. – A kormány már a felvezető körön sem állt egyenesen, így pedig elég nehéz volt 70 kört megtenni ezen a pályán. A verseny végéhez közeledve a csapat szólt, hogy ne menjek rá a rázókövekre a gumik megóvása érdekében, de ezt itt szintén nem könnyű megoldani. A lényeg az eredmény, az pedig mind nekem, mind a csapatnak tökéletes” – tette hozzá.

Csapattársa dicsérte autóját, s egyúttal sajnálatát fejezte ki, amiért nem tudott nyerni. „Nagyon jó volt ma az autóm, meg volt a sebességem a győzelemhez, de hiába rajtoltam jól, az első kanyarban vigyáztam, mert a csapattársamnak nem akartam nekimenni. Ahogy mindig, most is nyerni akartam, de a csapatunk szempontjából kiváló eredményt értünk el” – mondta Räikkönen.

A harmadik helyen zárt Bottas Hamiltonnak és a csapatnak is köszönetet mondott azért, hogy visszakapta dobogós pozícióját. „Jó volt a rajtom, de nehezen tudtam egyesből kettesbe váltani, ezzel veszítettem némi időt. Voltak gondjaink a verseny alatt, de próbáltam közelebb kerülni Kimihez, és mivel nem sikerült, a csapattal megállapodtunk abban, hogy Lewisnak is adunk egy lehetőséget” – beszélt a csapat döntésének hátteréről a finn. „Sajnos neki sem jött össze, viszont megegyeztünk, hogy ebben az esetben vissza fogja adni a harmadik helyet. Köszönöm a csapatnak és neki is, hogy betartották, amit ígértek, nem sokan tettek volna így Lewis helyében” – fűzte hozzá.

Végeredmény, 32. Magyar Nagydíj (70 kör, 306,63 km):
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:39:46.713 óra
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 0.908 másodperc hátrány
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 12.462 mp h.
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 12.885 mp h.
5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 13.276 mp h.
6. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:11.223 perc hátrány
7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 1 kör hátrány
8. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1 k h.
9. Esteban Ocon (francia, Force India) 1 k h.
10. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 1 k h.
11. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1 k h.
12. Jolyon Palmer (brit, Renault) 1 k h.
13. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 k h.
14. Lance Stroll (kanadai, Williams) 1 k h.
15. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 2 k h.
16. Marcus Ericsson (svéd, Sauber) 2 k h.

kiesett:
Nico Hülkenberg (német, Renault) 69. kör
Paul Di Resta (brit, Willilams) 63. kör
Romain Grosjean (francia, Haas) 22. kör, rosszul rögzített kerék miatt
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 1. kör, ütközés miatt

leggyorsabb kör: Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 1:20.182 perc

pole pozíció: Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:16.276 p - pályacsúcs

A vb-pontverseny állása 11 futam után (még 9 van hátra):
pilóták:
1. Vettel 202 pont
2. Hamilton 188
3. Bottas 169
4. Ricciardo 117
5. Räikkönen 116
6. Verstappen 67
7. Perez 56
8. Ocon 45
9. Sainz 35
10. Hülkenberg 26
11. Massa 23
12. Stroll 18
13. Grosjean 18
14. Magnussen 11
15. Alonso 10
16. Wehrlein 5
17. Kvjat 4
18. Vandoorne 1

csapatok:
1. Mercedes 357 pont
2. Ferrari 318
3. Red Bull 184
4. Force India 101
5. Williams 41
6. Toro Rosso 39
7. Haas 29
8. Renault 26
9. McLaren 11
10. Sauber 5

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.