Otthon sült fel a Mercedes

Hatvannégy körös flúgos futam az eső áztatta Hockenheimben, ahol hazai pályán felsült a Mercedes, ki-be járt a biztonsági autó, Max Verstappen győzött, Sebas­tian Vettel pedig az utolsó, huszadik helyről indulva lett második. Ez volt vasárnap a Formula-1-es Német Nagydíj, és ki beszél már arról, hogy pangás van a száguldó cirkuszban?!

2019. 07. 29. 14:19
A győzelem pillanata: a holland versenyzőt intették le elsőként Fotó: MTI/EPA
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokadszorra rugaszkodott neki a Ferrari, hogy most aztán elkapja a Mercedest, és a szabadedzések bizakodásra adtak okot a maranellóiaknak. Az első gyakorláson Sebastian Vettel, a másodikon és a harmadikon Charles Leclerc volt a leggyorsabb, de az időmérőn beütött a mennykő. Vettel már a kvalifikáció első szakaszában sem tudott mért kört teljesíteni, megadta magát nála a turbó, Leclerc pedig a harmadik kvalifikációs futam előtt az üzemanyagrendszere hibája miatt ragadt a garázsban. Vettel jó néhány idei csapástól megedződve rezignáltan kommentálta a történeteket, mondván, a technikai sportokban megesik az ilyesmi…

A Mercedesnél eközben megint megtapsolhatták magukat, hiszen Lewis Hamilton nyerte meg az időmérőt, ­Valtteri Bottas harmadik lett – Max Verstappen furakodott be közéjük a Red Bull-lal –, és ez így remekül passzolt az ünnepi hangulathoz. Mivel a Mercedes 120 éve van jelen az autósportban, az ezüstszín 85 éve a védjegye, a ­Formula–1-be pedig 65 éve szállt be, a jeles évfordulókra emlékezve korabeli ruházatba öltöztette a munkatársait. A retro visszaköszönt az ­autóik festésén is, utalva az „Ezüstnyíl-legenda” megszületésére. A sztori szerint az 1934-es nürburgringi verseny előtti éjszakán a Mercedesekről lekaparták a fehér festéket, mert ezzel egy kilóval könnyebbek lettek, csak így állhattak rajthoz a szabályoknak eleget téve. Bár ezt cáfolják is, valljuk be, szeretjük elhinni az efféle történeteket…

A győzelem pillanata: a holland versenyzőt intették le elsőként
Fotó: MTI/EPA

Arról száz év múlva sem nyitnak vitát, hogy Hamilton a száguldó cirkusz egyik legnagyobb legendája, ám a tegnapi, eső áztatta futam a rémálmaiban jön majd elő. Az ötszörös világbajnok a 29. körben – azután, hogy a tizedik helyről induló, de már második ­Leclerc a sóderágyban kötött ki és kiesett – ugyancsak hibázott, ráadásul a sérült autójával nem az előírt úton hajtott be a bokszba. Ezért még enyhe szankció is volt az öt másodperces időbüntetés. Hamilton aztán az 54. körben meg is pördült, és ezzel gyakorlatilag kiszállt a versenyből. Három körrel később Bottas ténylegesen ezt tette, úgy ment neki a falnak, hogy onnan nem volt visszaút.

Verstappen köszönte szépen a lehetőséget, ő száguldott az élen, ám ezért nagyon megdolgozott. Ahogy sorban hullottak a versenyzők és jött be a biztonsági autó, az újraindítások után a hollandnak mindig újra meg kellett lépnie a mezőnytől. De mindannyiszor meg is tette, így a kaotikus futamon őt intették le elsőként. A vizes káosz Vettelnek is jól jött, mert az utolsó, huszadik helyről a másodikra nyomult fel, ám legalább ilyen elégedett lehet a zavarosban halászók közül a dobogó harmadik helyére masírozó Danyiil Kvjat (Toro Rosso) is. Hamilton 11. lett, ami egyetlen pontot sem ér. Ettől persze a hét végi Magyar Nagydíjra a Mercedes brit pilótája érkezik a vb éllovasaként.

A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 223, 2. Bottas 184, 3. Verstappen 162, 4. Vettel 141, 5. Leclerc 120. Konstruk­tőrök: 1. Mercedes 407, 2. Ferrari 261, 3. Red Bull 217.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.