Michelisz végre csúcsra ért

Ha már nem is világbajnoknak hívják a túraautó-világsorozat győztesét, és Michelisz Norbert vasárnap a malajziai szezonzáró után a világkupát nyerte meg, a Hyundai pilótájaként kétségkívül a magyar autósport eddigi legnagyobb sikerét könyvelhette el.

2019. 12. 16. 10:18
Michelisz Norbert szó szerint a sportág trónjára ülhetett Fotó: Florent Gooden Forrás: FIA WTCR
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amikor Talmácsi Gábort 2007-ben megkoronázták a gyorsasági motorosok vb-jének 125 köbcentis kategóriá­jában, rajta volt a fél ország szeme, és a világbajnoki trófeájával nagyjából azonos polcra tehetjük azt, amelyért Michelisz Norbert szállt harcba a túraautó-világkupa sepangi szezonzáróján. Bár a túraautó-vb-t két éve világkupává fokozták le, azért az itteni győztesnek is komoly respektje van. Az autósportban pedig nem nagyon voltak nagy magyar diadalok – Baumgartner Zsolt Formula-1-es pontszerzését, egy vb-pontját nem igazán sorolhatjuk ebbe a körbe –, 1906-ig kell visszamennünk, amikor Szisz Ferenc győzött az első Grand Prix-n…

Michelisz kilencpontos előnnyel érkezett Malajziába, vagyis szó sem lehetett arról, hogy hátradőlhet. Még azután sem, hogy mindkét időmérőt megnyerte, majd a borongós időben az első futamot is, így már 27 ponttal húzott el a hondás argentin Esteban Guerrieritől. Ám még ötvenet lehetett szerezni, és a második versenyen beütött a menny­kő. A második időmérő első tíz helyezettje fordított sorrendben indult, Guerrieri a kilencedik, Michelisz a tizedik helyről, és még az első kört sem teljesítette a mezőny, amikor félbeszakadt a futam. A hirtelen rákezdő esőben többen ütköztek, az egyik autó kigyulladt, a pályáról kicsúszók között ott volt Michelisz is, Guerrieri viszont feljött az első helyre! A versenyigazgatóságon azonban még nagyobb volt a káosz, egy órán keresztül nem lehetett tudni, hogy a folytatásban ki hányadik helyről indulhat. Végül a második szektor utáni sorrend alapján állították fel a versenyzőket a rajtrácsra, így Guerrieri a második, Michelisz a 13. helyre sorolt be. Nekünk nagyon rosszul jött, hogy az argentint intették le elsőként, de versenyzőnk előrearaszolt a nyolcadik helyre, és így tíz pontot megőrzött az előnyéből.

Michelisz Norbert szó szerint a sportág trónjára ülhetett
Fotó: FIA WTCR

A mindenről döntő harmadik futamon ő indulhatott az első helyről, Guerrieri a másodikról, és a rajtra megint eleredt az eső, hogy minden még bizonytalanabb legyen. Michelisz ráadásul nehézkesen indult, visszaesett a negyedik helyre, és amikor a második körben bejött a biztonsági autó, már az első helyen haladó dél-amerikai pilótának állt a zászló. A spanyol Mikel Azcona (Cupra) azonban velünk volt, az ötödik körben átvette a vezetést Guerrieritől, akire a technika ördöge is lesújtott. Egyre hátrébb került, végül csak 22. lett, így annak már nem volt jelentősége, hogy Michelisz a 14. kör végén az ötödik helyen haladt át a célvonalon. Mert a lényeg az, hogy megnyerte a világkupát!

– Néhány perccel a harmadik futam előtt nem fogadtam volna nagy tétben arra, hogy egyáltalán el tudok indulni, mert gond volt az autómmal. Igazából nem tudom, hogy mi, de a srácok valamit bütyköltek rajta, és utána küzdöttem, nyomtam, ahogy bírtam. Borzasztóan izgalmas volt, nem tudom, mikor fogom fel mindazt, ami ma történt… – nyilatkozta elérzékenyülve a túraautózást igazából 2010-ben kezdő, 35 éves Michelisz Norbert, aki tegnap szó szerint trónra ült, az eredményhirdetésnek ezzel is megadták a módját.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.