Idén nagykorúvá érhet Kimi Räikkönen pályafutása az F1-ben: a mezőny rangidőse karrierje 18. szezonjának kezdetére vár, amely során egy csúcsot is felállíthat. Most még nem tudjuk, hogy hány futamot rendeznek meg 2020-ban, de elméletileg megvan az esély arra, hogy a 312 nagydíjindulást jegyző világbajnok utolérje, esetleg le is hagyja az örökranglista élén 322 indulással tanyázó Rubens Barrichellót.
A jelenleg az Alfa Romeo alkalmazásában álló pilóta 40 éves Räikkönen F1-es karrierje során megfordult a Sauber, a McLaren, a Ferrari és a Lotus csapatainál is, összesen 21 futamot nyert, 103 alkalommal állt a dobogón, 18 ízben rajtolt az élről és 46 alkalommal futotta meg a leggyorsabb versenykört. A legfontosabb eredménye kétségkívül a 2007-es vb-cím.
Ha Kelet-Európa és Kimi Räikkönen azonos kontextusba kerül, ott biztosan szó esik a Ladáról! Köztudott, hogy a finn klasszis ilyen autón tanult meg vezetni, az első saját verdája is egy Lada volt, így a legkevésbé sem meglepő módon az Eleven Sports munkatársai is megkérdezték erről: – Igen, az első autóm egy Lada volt! Ha jól emlékszem, 1998-ban szereztem meg a jogosítványt, de körülbelül tízéves voltam, amikor először vezettem autót. Történetesen egy Ladát, mert rengeteg ilyen autó volt a családunkban. A célra abszolút megfelelt, elvitt bennünket oda, ahová menni akartunk, ráadásul mondhatom, hogy golyóbiztos kis járgány volt, soha nem hibásodott meg – árulta el Kimi Räikkönen.
A teljes cikk IDE KATTINTVA olvasható.