A FIA, a Nemzetközi Automobil-szövetség péntek délelőtt hivatalos közleményben tudatta, hogy helyt adott a Renault óvásainak, és pontlevonással, valamint pénzbírsággal sújtotta a Racing Pointot. A Renault a múlt hétvégén sorozatban a harmadik Formula–1-es verseny után nyújtott be óvást a Racing Point fékhűtői miatt, állítása szerint tilos információmegosztás eredményeként sikerült ilyen jól a tavalyi Mercedes, a W09-es lemásolása. Az FIA befogadta az enstone-iak óvásait, lefoglalta a tavalyi Mercedes és az idei Racing Point első és hátsó fékhűtőit. A vizsgálat vége az lett, hogy a szövetség helyt adott a Renault óvásainak, és 15 konstruktőri pontot levont a Racing Pointtól, valamint 400 ezer eurós pénzbírságot is kiszabott a csapatra. Ez úgy jött ki, hogy a szabálytalanság miatt autónként 7.5 pontos pontlevonással és 200 ezer eurós pénzbüntetéssel sújtotta az istállót a Stájer Nagydíj kapcsán, a Magyar és a Brit GP-re pedig megrovást kapott a Racing Point az illegális kocsi használatáért, mert nem a technikai, hanem a sportszabályzatot szegte meg.

Fotó: Reuters
A Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint ők nem csináltak semmi rosszat, így a büntetés igazságtalan.
– Még emésztenünk kell a határozatot, további kérdésekre keresünk válaszokat, magyarázatokat – nyilatkozta a Formula–1 honlapján. – Kiábrándító a döntés, mert úgy gondoltuk, hogy mi a szabályok adta kereteken belül mozogtunk, és semmi rosszat nem tettünk. Márciusban megkértük az FIA-t, jöjjön, és nézze meg, hogy mit csináltunk, és akkor azt mondták, hogy minden rendben van. Szóval ennek fényében a mostani döntést csalódásként éljük meg. Mi abból indulunk ki, hogy mi nem csináltunk semmi rosszat, így a büntetésünket igazságtalannak érzem. Azt hiszem, hogy a pontlevonást azért kaptuk és azért csak tizenöt pontot vettek el tőlünk, mert ezzel akarják elismerni a márciusban történteket. El kell döntenünk, hogy fellebbezzünk-e.
Otmar Szafnauer azt is elmondta, hogy nem tudják megváltoztatni a fékhűtőrendszerüket, és nulláról sem tudnak újat tervezni, ráadásul a most használtat sem tudják eldobni. Ráadásul új alkatrész tervezésére már csak azért sincs szükség, mert a Racing Point nem a technikai szabályok ellen vétett, hanem a sportszabályzatot szegte meg, ami azt jelenti, hogy az autó legális, a kérdéses alkatrészt továbbra is használhatja a Racing Point – áll az FIA hosszas indoklásában.