Egy évvel ezelőtt Spában a Formula–2-es futam második körében történt az a tragikus baleset, melynek során a Raidillon kanyar után a gumifalnak csapódó Anthoine Hubert az életét vesztette, de Juan Manuel Correa – aki nagy sebességgel belehajtott Hubert visszapattanó autójába – is súlyos sérüléséket szenvedett. A 22 évesen elhunyt francia pilótáról a hét végén az F1-ben is megemlékeznek, a vasárnapi rajt előtt egyperces tiszteletadással. Továbbá különleges logó kerül az összes formulaautóra, Hubert csillagba zárt monogramjával és a 19-es rajtszámával, amit a Formula–2-ben csütörtökön visszavontak, senki sem kapja meg többet. A veszélyes kanyarban egyébként az eddig részben kétsoros gumifalat a szakasz teljes hosszán négysorossá bővítették.
A tragikus baleset vizsgálata megállapította, hogy a történtek láncreakció-szerűen zajlottak le, amit Giuliano Alesi kicsúszása indított el. A versenyző az Eau Rouge kivezető emelkedő kijáratán a gumifalnak ütközött, amelynek következtében jobb hátsó defektet kapott. A nem sokkal mögötte érkező Hubert és Ralph Boschung a kipördülő autót próbálta elkerülni, majd összeakadtak, és Hubert autójáról közel 262 kilométer/órás sebességnél levált az első vezetőszárny, így vágódott a másik oldalon lévő gumifalnak, majd az ideális ív mellé sodródott vissza. Itt csapódott bele Correa autója. Az ecuadori–amerikai pilóta az ütközés pillanatában 218 kilométer/órás sebességgel haladt és körülbelül 86 fokos szögben találta el a pályán ekkor már álló BWT Arden oldalát, ezzel Hubert-t közel 82G-s erőhatás érte, míg Correát 65G. Hubert azonnal életét veszítette, a súlyos lábsérüléseket szenvedő Correa még mindig a rehabilitációját tölti.
Anthoine Hubert tragikus balesete és a történtek analízise:
Pierre Gasly, a Formula–1-es Alpha Tauri pilótája gyerekkori barátja volt Hubert-nek, rá emlékezve csütörtökön virágot helyezett el a tragédia színhelyén. Gasly a Belga Nagydíj sajtótájékoztatóján – amelyen a Formula.hu portál is jelen volt – beszélt az érzéseiről: