Spában tavaly Charles Leclercet, két éve Sebastian Vettelt intették le elsőként, vagyis a legutóbbi két versenyt a Ferrari húzta be, ám a maranellóiak nyomaikban sem emlékeztetnek egykori önmagukra. Az idei hat versenyből négyet Lewis Hamilton nyert, egy trófeát Valtteri Bottas szállított a Mercedesnek, csak a silverstone-i 70. évforduló nagydíját vitte el más csapat, ezen Max Verstappen győzött a Red Bull-lal. A holland versenyző azonban most nem igazán derűlátó:
– Az elmúlt évek eredményei felemásak voltak számunkra, s ugyan sohasem tudhatjuk előre, hogyan alakulnak a dolgok, a pálya vonalvezetéséből és a technikai csomagunkból kiindulva aligha ez lesz a legjobb versenyünk. Ugyanakkor a Mercedeseknek a gyors egyenesekben érvényesülhet a motorerőben meglevő előnyük. Mindenesetre a vb-n mi állunk a második helyen, és keményen nyomni fogjuk a tempót – ígérte meg Verstappen, aki az elmúlt három évben egy harmadik helyet és két kiesést könyvelhetett el Spában.
A Red Bull pilótája tavaly rögtön a rajt után ütközött Kimi Räikkönennel, majd a hírhedt Eau Rouge kanyarban beleállt a gumifalba. Gyorsan véget ért neki a verseny, alig néhány méterre a következő kanyartól, a Raidillontól, ahol egy nappal korábban a Formula–2-es futamon a második körben tragikus baleset történt, a gumifalnak csapódó Anthoine Hubert az életét vesztette, de Juan Manuel Correa is – aki nagy sebességgel belehajtott Hubert visszapattanó autójába – súlyos sérüléseket szenvedett. A 22 évesen elhunyt francia pilótáról a hét végén az F1-ben is megemlékeznek, a vasárnapi rajt előtt, egyperces tiszteletadással. Továbbá különleges logó kerül az összes formulaautóra, Hubert csillagba zárt monogramjával és a 19-es rajtszámával, amit a Formula–2-ben tegnap visszavontak, senki sem kapja meg többet. A veszélyes kanyarban egyébként az eddig részben kétsoros gumifalat a szakasz teljes hosszán négysorossá bővítették. (Az Alpha Tauri pilótája, Pierre Gasly már csütörtökön szívszorítóan emlékezett elhunyt barátjára.)
Bár három éve a Belga Nagydíjat Hamilton nyerte meg, a Mercedesnél úgy gondolják, hogy ez már nagyon régen volt, és Spában is ideje lenne begyűjteni a győztest megillető trófeát.