Michelisz főnöke kilépéssel fenyeget a gyenge rajt után

Tizenegyedik és nyolcadik helyezést ért el a túraautó-világkupa (WTCR) címvédőjeként Michelisz Norbert a belgiumi idénynyitón vasárnap. A Hyundainál kiakadtak az új szabályozáson, amely a bajnokot a középmezőnybe vetette vissza. Tassi Attila révén így is állt magyar a dobogón.

2020. 09. 13. 15:46
AUTO - WTCR 2020 - RACE OF BELGIUM
Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait during the 2020 FIA WTCR Race of Belgium, 1st round of the 2020 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Zolder, from September 11 to 13, 2020 in Zolder, Belgium - Photo Paulo Maria / DPPI Fotó: Paulo Maria
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ha nem akarják a Hyundait a WTCR-ben látni, azért mert tavaly győztünk és jó munkát végeztük, semmi probléma, akkor nem zavarunk itt tovább – vágott oda a bajnokság szervezőinek Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője.

Azután akadtak ki a címvédő Micheliszt foglalkoztató gyártónál, hogy az új szabályozások miatt a márka versenyzői a középmezőnybe zuhantak vissza a Belgiumban rendezett idénynyitón. A legjobb eredményt Michelisz érte el a négy hyundai-os közül, aki az első futamot a tizenegyedik, a másodikat a nyolcadik helyen zárta. Kétszeres világbajnok csapattársa, a Formula–1-et is megjárt Gabriele Tarquini például csak 15. és 17. lett Zolderben.

Michelisz lapunknak elárulta, hogy idén könnyen felborulhatnak az erőviszonyok a WTCR-ben, de arra talán ő sem számított, hogy ennyire nem lesz esélye a dobogós helyekért küzdeni az idénynyitón. Ez azzal magyarázható, hogy a szervezők tovább nehezítették az elmúlt két évad bajnoki címét megszerző Hyundai életét.

A WTCR-ben teljesítménykiegyenlítő rendszert alkalmaznak, amelynek célja, hogy a különböző autókat hasonló szintre hozza, ezzel kordában tartva fejlesztési költségeket. Eddig is a Hyundai kapta a legszigorúbb elbírálást, de a szervezők az idénynyitó előtt a tavalyi 97,5 százalékról 95 százalékra fojtották vissza az autó motorerejét, amire még nem volt példa a kategória történetében.

Ez az eredményeken is meglátszott, de azért ne vegyünk mérget a Hyundai kilépésére. Szokták mondani, hogy néma gyereknek anyja sem érti a szavát – Micheliszék kedvezményeket várnak.

A címvédő gyengélkedése ellenére is volt magyar siker Belgiumban. A Hondát vezető Tassi Attila az első versenyen harmadik lett. A 21 éves pilóta a második évét kezdte meg a WTCR-ben, és most először állt dobogóra. A másik két magyar, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor nem tudott a pontszerző top 15-be férkőzni a Zengő Motorsport Cupráival.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.