– Ha nem akarják a Hyundait a WTCR-ben látni, azért mert tavaly győztünk és jó munkát végeztük, semmi probléma, akkor nem zavarunk itt tovább – vágott oda a bajnokság szervezőinek Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport vezetője.
Azután akadtak ki a címvédő Micheliszt foglalkoztató gyártónál, hogy az új szabályozások miatt a márka versenyzői a középmezőnybe zuhantak vissza a Belgiumban rendezett idénynyitón. A legjobb eredményt Michelisz érte el a négy hyundai-os közül, aki az első futamot a tizenegyedik, a másodikat a nyolcadik helyen zárta. Kétszeres világbajnok csapattársa, a Formula–1-et is megjárt Gabriele Tarquini például csak 15. és 17. lett Zolderben.
Michelisz lapunknak elárulta, hogy idén könnyen felborulhatnak az erőviszonyok a WTCR-ben, de arra talán ő sem számított, hogy ennyire nem lesz esélye a dobogós helyekért küzdeni az idénynyitón. Ez azzal magyarázható, hogy a szervezők tovább nehezítették az elmúlt két évad bajnoki címét megszerző Hyundai életét.
A WTCR-ben teljesítménykiegyenlítő rendszert alkalmaznak, amelynek célja, hogy a különböző autókat hasonló szintre hozza, ezzel kordában tartva fejlesztési költségeket. Eddig is a Hyundai kapta a legszigorúbb elbírálást, de a szervezők az idénynyitó előtt a tavalyi 97,5 százalékról 95 százalékra fojtották vissza az autó motorerejét, amire még nem volt példa a kategória történetében.
Ez az eredményeken is meglátszott, de azért ne vegyünk mérget a Hyundai kilépésére. Szokták mondani, hogy néma gyereknek anyja sem érti a szavát – Micheliszék kedvezményeket várnak.
A címvédő gyengélkedése ellenére is volt magyar siker Belgiumban. A Hondát vezető Tassi Attila az első versenyen harmadik lett. A 21 éves pilóta a második évét kezdte meg a WTCR-ben, és most először állt dobogóra. A másik két magyar, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor nem tudott a pontszerző top 15-be férkőzni a Zengő Motorsport Cupráival.