Tavaly december 15-én bajnokként szállt ki a Hyundai i30 N TCR versenyautójából Michelisz Norbert Szepangban, és aznap ő lett a magyar autósport első világbajnoka. (Bár túraautó-világkupa néven fut a bajnokság, a Nemzetközi Automobil-szövetség hivatalosan világbajnokként hivatkozik a győztesekre). 270 nappal később a belgiumi Zolderben indul az új idény, miután a koronavírus-járvány miatt az áprilisi rajtot mostanáig tolták.
Egy szokványos évben szeptemberben már túl lennénk az évad európai szakaszán, és most kezdődne a hajrá Ázsiában. Idén azonban marad Európában a mezőny, amely hat versenyhétvégén összesen 16 futamot teljesít, november közepén Olaszországban lesz a zárás.
Soha nem volt még olyan sok állandó magyar résztvevője a legrangosabb túraautó-bajnokságnak, mint idén. A tavalyi bajnok Michelisz Norbert maradt a Hyundai Motorsportnál, az előző évadot a 24. helyen záró Tassi Attila ugyanúgy a Hondával folytatja. Egy év kihagyás után visszatér a bajnokságba a Zengő Motorsport három Cuprával, amelyeket a spanyol Mikel Azcona mellett két magyar újonc, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor vezet. Így összesen négy magyar lesz a rajtrácson.

Dobogós helyezéseket, futamgyőzelmeket és úgy általánosságban bajnoki esélyeket továbbra is elsősorban Michelisztől várhatunk. Lényeges változás azonban, hogy a WTCR-ben idén már nem a Yokohama, hanem a Goodyear a gumibeszállító. Az új szélességű, keverékű és szerkezetű abroncsok pedig a feje tetejére állíthatják az erőviszonyokat.
– Lényegében újra kellett tanulnom vezetni – árulta el lapunknak Michelisz. – Az új gumik szélesebbek, több tapadást adnak, de közben a keverék keményebb, ami ellentétesen hat. Az igazán fontos a szerkezet megváltozása, ami komoly hatással van az autó viselkedésére és a vezetéstechnikára. Én tíz évig Yokohamával versenyeztem, és újra rá kell éreznem, hogyan tartsam a gumikat az ideális tartományban, ami korábban zsigerből jött.
Michelisz tavaly is a gumik miatt kezdte nehezebben az idényt, akkor csak a keverék változott meg, de időbe tellett, mire ráérzett a ritmusra. A végén bajnok lett, de most rövidebb az évad, kevesebb a futam, ezért minden hiba jelentősége megnő.