Rendhagyó hétvégével tér vissza egy régi ismerős a Formula–1-be

Vajon szerencsét hoz az idény tizenharmadik versenyhétvégéje a Mercedesnek? – tehetjük fel a kérdést az Emilia–Romagna Nagydíj előtt, ugyanis a német istállót már csak egy hajszál választja el a konstruktőri világbajnoki címétől. A mezőny a nagy tradíciókkal rendelkező imolai versenypályára látogat, amely tizennégy év után tér vissza a Formula–1-be, sok kellemes és kellemetlen emléket felidézve a sportág nézőiben.

2020. 10. 31. 7:37
Japanese Formula One driver Sato of Super Aguri takes curve in Imola
Japanese Formula One driver Takuma Sato of Super Aguri takes a curve during the first practise session day of the F1 World Championship Grand Prix of San Marino at the Enzo and Dino Ferrari racetrack in Imola, northern Italy April 21, 2006. REUTERS/Max Rossi - GM1DSKZWKEAA Fotó: REUTERS
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felforgatott 2020-as idényben harmadszor is visszatér Olaszországba a száguldó cirkusz mezőnye, Monza és Mugello után most régi-új ismerőst köszönthetünk Imola személyében. Ne tévesszen meg senkit az Emilia–Romagna Nagydíj elnevezés, az ikonikus pályán 1980 és 2006 között huszonhét alkalommal rendezték meg a San Marinói Nagydíjat. Emlékezetes csatáknak (a videón Fernando Alonso és Michael Schumacher 2005-ös küzdelme látható) és a sportág egyik legsötétebb hétvégéjének is Imola volt a helyszíne: 1994-ben Roland Ratzenberger és Ayrton Senna is ezen a pályán szenvedett halálos balesetet.

A Formula–1 jelenlegi versenyzőgárdája közül csak egy korszakos pilóta, Kimi Räikkönen volt tizennégy évvel ezelőtt a mezőny tagja, kollégái számára új terepet fog jelenteni a versenypálya. Az ő dolgukat nehezítette meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), ugyanis – az izgalmak növelése érdekében – Imolában kétnapos versenyhétvégével tesznek próbát, melynek keretein belül eltörölték a pénteki napot. A hétvége egyetlen szabadedzését szombaton 10 órától rendezik meg, így a versenyzőknek mindössze másfél órájuk lesz megismerkedni a vonalvezetéssel a 14 órakor kezdődő időmérő edzés előtt.

Ayrton Senna szobra Imolában
Fotó: MTI/AP/Luca Bruno

A lerövidített gyakorlási idő nem jelenthet gondot a jelenlegi egyeduralkodónak, Lewis Hamiltonnak, aki a vasárnap 13.10-kor rajtoló versenyen újabb lépést tehet hetedik világbajnoki címe felé, de egyelőre nem szerezheti meg azt. Ugyanakkor a brit pilóta munkaadója, a Mercedes révbe érhet, hiszen – a Red Bull eredményétől függetlenül – mindössze tizenegy pontra van szüksége, hogy vasárnap zsinórban hetedik konstruktőri világbajnoki címét ünnepelhesse.

FOGYNAK A HELYEK

A pilótakeringő egy fejezete lezárult pénteken, amikor az Alfa Romeo bejelentette, hogy 2021-ben is jelenlegi pilótapárosával fog rajthoz állni, így Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi ülése is biztosított jövőre. Ahogyan George Russellé is, aki – a pletykák ellenére – Nicholas Latifi társa marad a Williamsnél a következő idényben. Az Alfa Romeónál hoppon maradt Mick Schumacher a Haasnál kereshet vigaszt, ahol korábban Romain Grosjean és Kevin Magnussen helye is megürült.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.