Amióta a túraautózás legmagasabb szintjén versenyez Michelisz Norbert, sosem fordult elő, hogy legalább egyszer ne állt volna fel a dobogóra az idényben – egészen mostanáig. Tavaly úgy lett a WTCR bajnoka, hogy kilencszer végzett a top háromban, és ebből négyszer győzelmet aratott, de 2020-ban az ötödik helyezés volt a legjobbja. Nemcsak a dobogók számában, de az év végi tabellát tekintve sem volt még ilyen gyenge idénye Michelisznek, aki 2010 óta szerepel a legmagasabban jegyzett túraautó-bajnokságban, és idén csak a 13. lett, ami azt jelenti, hogy először zárt a top tízen kívül.
Az utolsó, spanyolországi hétvégén sem jött ki neki a lépés, noha az időmérőn megszerzett kilencedik helyezése papíron sokat ért, hiszen a fordított rajtrácsos futamon a második helyről indulhatott a MotorLand Aragónon. Ezt a pozíciót azonban már a rajt után elveszítette, és végül az ötödik helyen hozta be a célba a Hyundait. A másik két versenyen 16. és 7. lett.
Mindez azt jelentette, hogy nem Michelisz zárta a bajnokságot a legjobb magyar versenyzőként. A Honda alkalmazásában álló Tassi Attila a spanyolországi idényzárón motorcserének és csapatutasításnak is az áldozatául esett, mégis a címvédő honfitársa előtt, a 12. helyen fejezte be a bajnokságot. A Zengő Motorsport magyarjai, Boldizs Bence a 18., Kismarty-Lechner Gábor a 19. lett az idény végén. A magyar csapat spanyol pilótája, Mikel Azcona viszont hetedikként végzett.
A bajnoki címet a Link&Co versenyzője, Yann Ehrlacher szerezte meg már az utolsó futam előtt. A francia történelmet írt, ugyanis 24 évesen a sorozat történetének (beleértve a jogelőd WTCC-t is) legfiatalabb bajnoka lett. Persze volt kitől tanulnia és segítséget kérnie, hiszen a négyszeres világbajnok Yvan Muller volt az egyik csapattársa, aki egyben a nagybátyja is. Végül egyébként ő végzett a bajnokság második helyén Ehrlacher mögött. Emlékezetes év marad a családban 2020, az biztos, meg az is, hogy Michelisz valószínűleg gyorsan elfelejtené.