– Nincsenek illúzióim, nehéz helyzetben vagyok. A Red Bullnak megvan a programja az általa kiválasztott tehetségek menedzselésére, ez mindig is így is volt, és magam sem látok okot arra, hogy ezen miattam változtassanak – idézte szerdán a RIA Novosztyi orosz hírügynökség a sorsába láthatóan beletörődött Danyiil Kvjatot.
A 26 éves orosz pilóta hatodik szezonját tölti a Formula–1-ben, a Toro Rosso 2015-ben felvitte a Red Bullhoz, s itt szerzett is egy második és egy harmadik helyet. 2016-ban a negyedik futam után azonban lefokozták, visszaküldték a fiókcsapathoz, majd 2017-ben a szezon közben menesztették, 2018-ban pedig csak fejlesztőpilóta volt a Ferrarinál. 2019-ben reaktiválta a Toro Rosso, s a Német Nagydíjon harmadik lett, idén pedig az Alpha Taurira átkeresztelt istálló színeiben igyekszik pontokat gyűjteni; mérsékelt sikerrel. A legjobb eredményét éppen a legutóbbi futamon, az Emilia Romagna-i Nagydíjon érte el, az imolai pályán negyedikként intették le. Ám így csak huszonhat pontja van, miközben csapattársának, a francia Pierre Gaslynak hatvanhárom, és a 24 éves francia pilóta megnyerte az Olasz Nagydíjat.

Fotó: Instagram/danydk1
– A legutóbbi verseny csodálatos volt, és jó, ha ilyen pozitív töltetek is érik az embert. Imolában egyáltalán nem azon agyaltam, hogyan alakul a jövőm, egyszerűen csak szerettem volna valami szép eredményt elérni a magam és a csapat számára is. Mindig készen kell állni a feladatra, és szeretném, hogy majd jó szívvel emlékezzenek vissza rám – fogalmazott Kvjat, aki maga is tisztában van azzal, hogy az Alpha Taurinál nem ő a jövő embere, és a csapat fő feladata az, hogy a Red Bullnak építsen fel nyerő pilótát.
S erre már meg is van a kiszemelt személy, Cunoda Júki. A 20 éves japán pilóta múlt szerdán Imolában tesztelt a faenzai istállónál, 300 kilométert tett meg a csapat 2018-as autójával, és Franz Tost csapatfőnök nagyon elégedett volt vele. A fiatal versenyző a Red Bull Junior Team és Honda Formula Dream Project tagja, a Formula–2-es bajnokságban pedig a harmadik helyen áll a német Mick Schumacher (a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia) és a brit Callum Ilott mögött. S ugyan a Honda, amely a Red Bull és az Alpha Tauri motorbeszállítója, a csapatokkal kötött szerződés 2021-es lejárta után kivonul a Formula–1-ből, ez nincs hatással Cunoda Júki alkalmazására.