Igazi csemege: Hamilton és Rosberg újra egymás ellen versenyez

Lewis Hamilton és Nico Rosberg a Mercedes Formula–1-es csapatában négy évet húzott le egymás mellett, miközben egymás nagy ellenfelei voltak. A rivalizálásuk új terepen folytatódik, és ezt szó szerint is vehetjük: mindketten csapatot alakítottak, amellyel beneveztek az Extreme E elnevezésű, idén rajtoló elektromos terepjárós bajnokságba. Azt persze sajnáljunk, hogy versenyzőként nem küzdenek meg. Ám éppen hétfőn jelentette be egy harmadik világbajnok, Jenson Button, hogy ő bizony beül a volán mögé.

2021. 01. 25. 18:55
Rosberg
Rosberg Forrás: Continental Hungaria Kft.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Formula–1-ben 2013 és 2016 között a Mercedesszel csapattársakként Hamilton és Rosberg 54 versenyt nyert meg a lehetséges 78-ból. A brit pilóta 32-szer diadalmaskodott és 55-ször állhatott a pódiumon, továbbá ez idő alatt 42-szer végzett Rosberg előtt, aki 22-szer nyert, ötvenszer végzett a dobogón, és 36-szor ment jobb időt, mint Hamilton. Eközben Hamilton kétszer (2014, 2015), Rosberg pedig egyszer (2016) nyerte meg a világbajnoki címet, s a német pilóta megkoronázása után egyből vissza is vonult. (2013-ban Sebastian Vettel lett a világbajnok a Red Bull-lal.)

Az Extreme E sorozatban Lewis Hamilton X44 néven indít csapatot (a Formula–1-es rajtszáma a 44-es!), amelyet a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb és a Dakar-ralit többször is teljesítő Cristina Gutiérrez erősít, míg a német pilóta csapata Rosberg Xtreme Racing (RXR) néven szerepel. Itt a két pilóta a svéd Johan Kristoffersson és az ausztrál Molly Taylor lesz. Hamilton és Rosberg a versenyzésbe nem szállnak be, s alapvetően mindketten missziót teljesítenek.

– A leginkább figyelemre méltó dolog ezzel a szériával kapcsolatban nem a versenyzés, hanem az üzenet, amit a teljes projekt közvetíteni szeretne – nyilatkozta Hamilton az elektromos terepjárós bajnokságról. – A Formula–1-es célkitűzéseim és a Mercedes iránti kötelezettségeim nem teszik lehetővé, hogy a varázslatos helyszíneken magam is versenyezzek, azonban támogatni és tanácsaimmal segíteni fogom a csapatomat. Izgatottsággal tölt el ez a megszokottól eltérő szerep ebben az új versenysorozatban, amely egy fenntartható és egyenlő világ jövőképét próbálja megvalósítani.

Amióta kiszállt a Formula–1-ből, Nico Rosberg az elektromos autóversenyzés, vagyis a Formula E-es sorozat egyik befektetője lett, elkötelezett a környezetbarát és fenntartható technológiák iránt.

Rosberg csapatának autója Forrás: Continental Hungaria Kft.

– Az Extreme E nagy lehetőség arra, hogy cselekvésre késztessen az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, amely napjaink egyik legnagyobb, bolygónkat érő fenyegetése – jegyezte meg Rosberg.

S amint arról az Nso.hu beszámolt, Hamilton és Rosberg mellett a Formula–1-es Williamsnél az idei évtől tanácsadói feladatokat ellátó Jenson Button is belekóstol az Extreme E-be. Ráadásul 2009 világbajnoka amellett, hogy hétfőn bejelentette, csapatot indít, megerősítette azt is, hogy versenyzőként is elindul az új bajnokságban. Button JBXE Racing néven szerepelteti az istállóját, melynek színei a Brawn GP 2009-es dizájnját idézik meg. S még egy nagy név a pilóták között: az Acciona Sainz XE Teamnél a kétszeres ralivilágbajnok, 58 éves Carlos Sainz, aki az idei Dakar-ralin címvédőként harmadik lett, három szakaszt nyerve. (S akinek a fia, Carlos Sainz Jr. idén már a Ferrari Formula–1-es pilótája.)

Az Extreme E szezonja tavasszal Szaúd-Arábiában az al-ulai oázisnál kezdődik meg (március 20–21.), aztán Szenegálban a Dakar-ralik korábbi legendás céljánál, a Lac Rose-nál, a Rózsaszínű tónál folytatódik (május 29–30.), majd Grönland és a Kangerlussuaq, a Russell-gleccser következik (augusztus 28–29.). A negyedik versenyhelyszín a brazíliai Para lesz (október 23–24.), a zárófutamnak pedig Argentína, a patagóniai síkság ad helyet (december 11–12.).

Lenyűgöző Odyssey 21

Az Extreme E versenyautója, az Odyssey 21 paraméterei: 440 cm hosszú, 230 cm széles, 186 cm magas, első látásra nem is különbözik nagyon egy hagyományos, városi terepjárótól, a SUV-tól, még a 300 cm-es tengelytávolsága is teljesen normálisnak hangzik. Ám az Odyssey 21 modell 544 lóerős, ugyanakkor a mérlegen mindössze 1650 kilogrammot nyom. Így a lenyűgöző gyorsulási adatai már nem meglepők: két elektromos motorjával a 100 km/órát nulláról mindössze 4,5 másodperc alatt éri el. S ez a „mega-SUV” az 55 fokos emelkedőket is probléma nélkül leküzdi.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.