Maratonnal és sprintekkel izzasztják meg Hamiltonékat

Bár jövőre várható a nagy durranás, 2021 is tartogat meglepetéseket a Formula–1 rajongóinak, hiszen maratoni hosszúságú ​idénnyel, sprintfutamokkal, új versenypályával, Fernando Alonsóval és az ifjú Schumacherrel tér pénteken vissza a televízió képernyőjére a száguldó cirkusz. S persze a címvédő Lewis Hamiltonnal, aki az év végére a sportág egyeduralkodója, nyolcszoros világbajnok lehet, hacsak az idény eleji tesztelésen brillírozó Max Verstappen ebben meg nem akadályozza.

2021. 03. 26. 7:53
idény
Mercedes' British driver Lewis Hamilton walks as he arrives at th Fotó: AFP/GIUSEPPE CACACE
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha minden a tervek szerint alakul, az idei a gyökeres változtatások idénye lett volna a Formula–1-ben. Ehelyett az előző évad lett meglehetősen szokatlan a kései kezdéssel, üres lelátók előtt, zömében kontinensünkön megrendezett futamokkal és a fertőzés miatt távol maradt pilótákkal. 2021 várhatóan nyugodtabb évet hoz, átmeneti időszakként szolgál majd az idei helyett a jövő évre halasztott, radikális szabálymódosítások előtt. A járványhelyzet miatt korlátozásokkal, de legalább már tavasszal elindul az idény, amely új helyszínekkel kiegészülve, minden eddiginél hosszabb lesz.

Pénteken Szahírban bőgnek fel a motorok, és december 12-én az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul a 23 futamból álló évad. Hazánkba augusztus első hétvégéjén érkeznek meg a száguldó cirkusz tagjai, Hollandiában 36 év után újra, Szaúd-Arábiában először rendeznek versenyt. Hogy szurkolók jelenléte mellett zajlanak-e majd a futamok, az egyelőre megjósolhatatlan, Bahreinben viszont biztosan nem lesznek üresek a lelátók, hiszen a szervezők döntése alapján a koronavírus-fertőzésen már átesett, illetve teljes körűen beoltott emberek kilátogathatnak az idénynyitóra.

S bár korábban átmeneti időszaknak neveztük az előttünk álló évadot, újdonságokban azért lesz részünk. Évek óta terítéken volt a sprintfutamok bevezetése, idén pedig meg is valósul a terv. Még minden részlet nem tisztázott, de feltehetően Interlagos, Monza és Silverstone lesz a három versenyhelyszín, ahol tesztelik az új lebonyolítást: péntek délután tartanak egy időmérőt, melynek eredménye határozná meg a szombat délutáni sprintfutam, más néven „szuperkvalifikáció” rajtsorrendjét. A sprintverseny hossza a vasárnapi nagydíj egyharmada lehet, és mintegy 25-28 percig tartana. Feltehetően az első három helyezett kap majd pontot, de pontosan mennyit, arról még nem született végleges döntés.

Hamilton egyelőre nem gondol a visszavonulásra
Fotó: AFP/Giuseppe Cacace

A fő kérdés azonban nem ez, hanem az, hogy vajon 2021-ben megszakad-e a hét éve tartó Mercedes-dominancia. A német istálló az idény eleji tesztelésen finoman szólva is bukdácsolt, a címvédő Lewis Hamilton a nehezen vezethető autóval hibát hibára halmozott . Ezt kihasználva a trónkövetelő Red Bull lépett az élre, Max Verstappen meggyőzően teljesítve utasított maga mögé mindenkit, de hasonlót már a korábbi években is tapasztalhattunk, az idény végén mégis Hamiltont és a Mercedest koronázták meg. Ha ez most is így lesz, akkor a brit a nyolcadik világbajnoki címével – a statisztikák alapján legalábbis – minden idők legjobbja lehet, és szerződése lejártával, 2021 decemberében talán búcsút is mondhat a versenyzésnek, bár elmondása szerint egyelőre nem így tervez.

– Nem érzem úgy, hogy a pályafutásom végénél tartanék, de az elkövetkezendő nyolc hónapban meglátjuk, hogy készen állok-e a visszavonulásra vagy nem. Nem hiszem, hogy abbahagyom, de sose lehet tudni, nyilatkozta a címvédő, aki szoros idényre számít. – Nagyon érdekes helyzet ez az istállónknak, hiszen jelenleg nem mi vagyunk a leggyorsabbak. Vajon tudunk-e úgy csapatként együtt dolgozni, hogy eljussunk oda, ahová szeretnénk? Engem felvillanyoz ez a kihívás, és szerintem a szurkolók is élvezni fogják, hogy a többi csapat közelebb került hozzánk.

A két élcsapat mellett a többi csapatnál is zajlott az élet, a pilótakeringő a mostani idény előtt sem maradhatott el: Vettel a Racing Pointról átnevezett Aston Martinhoz, Carlos Sainz a Ferrarihoz, Daniel Ricciardo a McLarenhez, Sergio Pérez pedig a Red Bullhoz igazolt. Újoncként Cunoda Juki (Alpha Tauri) és Nyikita Mazepin (Haas) arcával kell megbarátkoznunk, ahogy az MSC-rövidítés is újra feltűnik a közvetítésekben, hiszen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher kilenc évvel ezelőtti visszavonulását követően fia, Mick (Haas) is bemutatkozik a száguldó cirkuszban.

A mezőny harmadik legsikeresebb versenyzője a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki két év kihagyás után az idén Renault-ból Alpine-ra nevezett istálló színeiben tér vissza az elitkategóriába. A 39 éves pilóta távolléte alatt megnyerte a Le Mans-i és a daytonai, 24 órás versenyt is, így önbizalomnak továbbra sincs híján, sőt a napokban kijelentette, hogy jobb pilóta Verstappennél, a 2007-es bajnok Kimi Räikkönennél, a négyszeres vb-győztes Vettelnél, de még a hétszeres világbajnok Hamiltonnál is. Alonso ezt bizonyítaná is, ha idén még nem is, de jövőre, a szabályváltoztatásokat követően újra harcba szállna a Formula–1 trónjáért.

A HÉTVÉGE MENETRENDJE

péntek:

1. szabadedzés 12.30

2. szabadedzés 16.00

szombat:

3. szabadedzés 13.00

időmérő edzés 16.00

vasárnap: Bahreini Nagydíj 17.00

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.