Ha minden a tervek szerint alakul, az idei a gyökeres változtatások idénye lett volna a Formula–1-ben. Ehelyett az előző évad lett meglehetősen szokatlan a kései kezdéssel, üres lelátók előtt, zömében kontinensünkön megrendezett futamokkal és a fertőzés miatt távol maradt pilótákkal. 2021 várhatóan nyugodtabb évet hoz, átmeneti időszakként szolgál majd az idei helyett a jövő évre halasztott, radikális szabálymódosítások előtt. A járványhelyzet miatt korlátozásokkal, de legalább már tavasszal elindul az idény, amely új helyszínekkel kiegészülve, minden eddiginél hosszabb lesz.
Pénteken Szahírban bőgnek fel a motorok, és december 12-én az Abu-dzabi Nagydíjjal zárul a 23 futamból álló évad. Hazánkba augusztus első hétvégéjén érkeznek meg a száguldó cirkusz tagjai, Hollandiában 36 év után újra, Szaúd-Arábiában először rendeznek versenyt. Hogy szurkolók jelenléte mellett zajlanak-e majd a futamok, az egyelőre megjósolhatatlan, Bahreinben viszont biztosan nem lesznek üresek a lelátók, hiszen a szervezők döntése alapján a koronavírus-fertőzésen már átesett, illetve teljes körűen beoltott emberek kilátogathatnak az idénynyitóra.
S bár korábban átmeneti időszaknak neveztük az előttünk álló évadot, újdonságokban azért lesz részünk. Évek óta terítéken volt a sprintfutamok bevezetése, idén pedig meg is valósul a terv. Még minden részlet nem tisztázott, de feltehetően Interlagos, Monza és Silverstone lesz a három versenyhelyszín, ahol tesztelik az új lebonyolítást: péntek délután tartanak egy időmérőt, melynek eredménye határozná meg a szombat délutáni sprintfutam, más néven „szuperkvalifikáció” rajtsorrendjét. A sprintverseny hossza a vasárnapi nagydíj egyharmada lehet, és mintegy 25-28 percig tartana. Feltehetően az első három helyezett kap majd pontot, de pontosan mennyit, arról még nem született végleges döntés.

Fotó: AFP/Giuseppe Cacace
A fő kérdés azonban nem ez, hanem az, hogy vajon 2021-ben megszakad-e a hét éve tartó Mercedes-dominancia. A német istálló az idény eleji tesztelésen finoman szólva is bukdácsolt, a címvédő Lewis Hamilton a nehezen vezethető autóval hibát hibára halmozott . Ezt kihasználva a trónkövetelő Red Bull lépett az élre, Max Verstappen meggyőzően teljesítve utasított maga mögé mindenkit, de hasonlót már a korábbi években is tapasztalhattunk, az idény végén mégis Hamiltont és a Mercedest koronázták meg. Ha ez most is így lesz, akkor a brit a nyolcadik világbajnoki címével – a statisztikák alapján legalábbis – minden idők legjobbja lehet, és szerződése lejártával, 2021 decemberében talán búcsút is mondhat a versenyzésnek, bár elmondása szerint egyelőre nem így tervez.