Szerdán kora délután meglehetősen borús időben indult útjára a Tour de Hongrie minden eddiginél erősebb mezőnye, amelyben nyolc World Tour-csapat is ott van. Az első etap nem ígért különösebb nehézségeket, bár az időjárás meglehetősen aggasztónak mutatkozott. A Siófok és Kaposvár közötti 173 kilométeres távnak tizenhét fokban vágott neki karaván, s az eső szinte vezényszóra kezdett rá. Szerencsére az égi áldás csak az első fél órában tette nehezebbé a versenyzők dolgát, a szakasz többi részén olykor még a nap is kisütött.
Enyhén dombos terepen tekert a karaván, a szakasz során egyetlen hegyi hajrára került sor, Igalon, ahol az addigra már szökésbe lendült trió osztozott a pontokon. A részhajrá első helyét a lengyel Patryk Stosz (Voster ATS) szerezte meg, aki 2018-ban már volt piros trikós a Tour de Hongrie versenyén, akkor haza is vihette a becses ruhadarabot. Stosz mellett a spanyol Diego Paolo Sevilla (Eolo–Kometa) és a belga Fabio Van Den Bossche (Sport Vlaanderen–Baloise) volt benne a nap szökésében. A vállalkozó kedvű trió csaknem 130 kilométeren át volt szökésben, a lengyel bringás még elvitte a kaposvári részhajrát, de a város körül kijelölt körpályán összezárt a mezőny, utolsóként Van Den Bossche adta meg magát.
A csapatok felkészültek a sprintbefutóra, a World Tour-csapatok álltak a mezőny élére, s hatalmas tempóban közeledtek a kaposvári célvonal felé. A hajrát a Bahrain–Victorious sprintere, Phil Bauhaus nyitotta meg a legjobban, s megszerezte a szakaszgyőzelmet Kaposváron, megelőzve a tavaly triplázó olasz Jakub Mareczkót (Vini Zabu) és a belga Jordi Meeust (Bora–hansgrohe). A mieink közül a magyar válogatott versenyzője, Karl Ádám volt a leggyorsabb, aki a tizenhetedik helyen futott be.

Fotó: Tourdehongrie.hu
Gazdára találtak tehát a színes megkülönböztető mezek, az összetettben élen állónak járó sárga és a gyorsasági pontversenyben vezető zöld egyaránt Bauhausé lett, a pirosat az első szakaszon elvitte Stosz, a legjobb magyarnak járó fehér mez pedig Karl Ádám vállain feszül majd a második szakaszon.