Tizenegyféle aszfalt és csaknem huszonöt kilométer. Méltán tartják a Nürburgring-Nordschleifét a világ legveszélyesebb pályájának, amelyen 1976-ban Niki Lauda súlyos balesetben megégett. Michelisz Norbert 2019-ben futamot nyert itt, de volt olyan is, amikor csak a vak szerencsén múlt, hogy nem esett baja a „zöld pokolban”.
A Hyundai versenyzőjének az volt a célja, hogy a top 10-ben végezzen az időmérőn a vadonatúj autójával, az Elantra N TCR-rel, és teljesítette a küldetést. Michelisz a mezőny legjobb magyarjaként a nyolcadik leggyorsabb volt, ami azt jelenti, hogy holnap a nyolcadik, illetve – a fordított rajtrácsos futamnak – a harmadik helyről, azaz dobogós eséllyel vághat neki.
A Hyundai másik három versenyzője Michelisz előtt végzett, de gyaníthatóan tudatosan taktikázott így a magyar pilóta, hiszen az utolsó gyors körében láthatóan több volt. Az első és a harmadik szektorban megjavította az addigi legjobbját, a negyedikben pedig az egész mezőnyben a leggyorsabb volt. Ezek után az utolsó szektorban viszont három másodpercet veszített, így feltételezhetjük, hogy tudatosan ment rá a fordított rajtrácsos esélyre.
A többi magyar közül a Honda versenyzője, Tassi Attila 13., a Zengő Motorsport Cupráját vezető Boldizs Bence pedig utolsó előtti, azaz 21. lett. A két futamot szombaton 9.00-kor és 10.20-kor (élő: Sport 1, Eurosport 1) rendezik Németországban.