A sportfelügyelők nem fukarkodtak a büntetésekkel a vasárnapi Osztrák Nagydíjon, öt versenyzőnek hét alkalommal osztottak ki öt másodperces szankciót. Sergio Pérezt (Red Bull) és Juki Cunodát (Alpha Tauri) kétszer is elmarasztalták, míg Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Lance Stroll (Aston Martin) és Lando Norris (McLaren) egyszer kapott büntetést a futam során, a leintést követően pedig Kimi Räikkönent (Alfa Romeo) húsz másodperces szankcióval sújtották, amiért a verseny utolsó körében beleszaladt Sebastian Vettel Aston Martinjába.
A nagydíj után többen is kritizálták a sportfelügyelők döntését, főleg Pérez és Norris büntetését tartották túlzottnak. Előbbire Charles Leclerc, utóbbira pedig Pérez leszorításáért szabtak ki büntetést. Hiába járt a történtek miatt versenyzője pórul, Christian Horner sem ért egyet azzal, hogy Norrist elmarasztalták.
– Checo és Lando csak versenyeztek egymással. Ha kívülről próbálod megelőzni az ellenfeled, akkor kockázatot vállalsz, főleg akkor, ha nem vagy ténylegesen előrébb a másik autónál. De mivel a Nemzetközi Automobil-szövetség ezt a mozdulatot megbüntette, nem járhatott el máshol Checóval szemben sem, amikor Charles-lal harcolt – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke. – A büntetéseket kicsit szigorúnak éreztem, és szembemennek a „hagyjuk őket versenyezni” szemlélettel, amit évek óta próbálunk megvalósítani.
Horner ezután arról is beszélt, félő, hogy a külső íven autózó pilóták megpróbálhatnak visszaélni a helyzettel, hogy büntetést harcoljanak ki a vetélytársuknak.
– El kell kerülnünk, hogy megjelenjen a Formula–1-ben is a labdarúgásban ismert színészkedés itteni megfelelője – vélekedett a brit, majd hozzátette: – Nagyon nehéz ügy ez, gyakran egyeztetünk róla. Különösen Michael Masi versenyigazgató van nehéz helyzetben, de én úgy látom, hogy a mai eseteket nem kellett volna megbüntetni.

Fotó: EPA/Christian Bruna
A Red Bull csapatfőnöke biztos benne, hogy a történet ezzel még nem ért véget, a jövő heti Brit Nagydíj előtt is megvitatják majd a felvetéseket. – Biztos vagyok benne, hogy a megfelelő fórumon majd hosszan egyeztetnek egymással Michael (Masi), a pilóták és a csapatfőnökök. Ilyenkor mindig megvitatják az előző futamon történteket, tehát a téma biztosan felszínre kerül Silverstone-ban is.