Az idény előrehaladtával egyre fokozódik a feszültség a világbajnoki cím két várományosa között. Ennek bizonyítékaként a vasárnapi Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull) kétszer is „egymásra talált”, és második találkozójuknak nem lett jó vége, ugyanis mindkét pilóta a kavicságyban kötött ki. Bár mondhatjuk, hogy a kieséssel még könnyen megúszták a dolgot, hiszen az autóján lévő glória nélkül akár a hétszeres világbajnok élete is veszélybe kerülhetett volna, ugyanis csupán a biztonsági elem tartotta távol a Red Bull jobb hátsó kerekét Hamilton fejétől.
A brit rekorder a kiesése után csak a nyakát fájlalta, de ezen túl tudott lépni. Azon már kevésbé, hogy úgy érezte, Verstappen hibájából estek ki mindketten.
– Olyan keményen versenyeztem, amennyire csak lehetett. Megelőztem Lando Norrist, az élre álltam, ezután kimentem kerékcserére. Amikor visszatértem a pályára, láttam Daniel Ricciardót elhajtani. Én csak biztosra akartam menni, hogy hagyok egyautónyi helyet. Bementem az egyes, majd a kettes kanyarba, és Max Verstappen hirtelen az autóm tetején kötött ki. Neki is azt kellett volna csinálnia, amit azelőtt én is tettem a négyes kanyarban, kimentem a külső ívre, és elég helyet hagytam neki. A versenyzés ilyen, ő ma nem engedett. Tisztában voltam vele, mi lesz, és ő is tudta, hogy át fog menni a rázóköveken, mégis megtette – magyarázta a címvédő, akinek nem tetszett, hogy a bikák pilótáját nem érdekelte, vetélytársa épségben van-e. – Láttam, hogy Max kiszállt, és egyszerűen elsétált. Ez kicsit meglepett, mert amikor balesetbe keveredünk, akkor az első dolgunk ellenőrizni, hogy akivel ütköztünk, az rendben van-e. De a jó hír, hogy ki tudtam szállni.
Korábban Verstappen is panaszkodott hasonlóra Hamiltonnal kapcsolatban. A Brit Nagydíj után ugyanis a Red Bull versenyzőjét a kórházban vizsgálták a Mercedes-pilótával való ütközés után, a brit pedig közben látványosan ünnepelte futamgyőzelmét. A holland a mostani balesetről annyit mondott, riválisa nem hagyott elég helyet neki.
– Le kellett húzódnom a zöld részre, hogy ne érjünk össze, és amikor a külső ívre húzódtam, rájött, hogy meg fogom próbálni az előzést. Ezután folyamatosan terelt le a pályáról. Én próbáltam együttműködni vele, mert versenyezni akartam. Nem számítottam arra, hogy ennyire keményen le fog szorítani, mert nem is kellett volna ezt tennie – vélekedett Verstappen, majd hozzátette: – Egy idő után már nem volt hova mennem, és rányomott a baguette- rázókőre. Ezért ütköztünk végül össze, mert az megdobta a kerekemet.
Természetesen a két érintett istálló csapatfőnöke a „maga kölykét” védte. A Red Bullt vezető Christian Horner versenybalesetnek titulálta az esetet, és elutasította kollégájának, a Mercedest irányító Toto Wolffnak a vádját, aki szándékosságot vélt felfedezni Verstappen tettében: – A sportfelügyelők majd eldöntik, ki volt a hibás. Én viszont úgy gondolom, hogy taktikai szabálytalanság történt, hiszen Max tudhatta, hogy ha Lewis előtte marad, megnyeri a versenyt. Az azonban fontos, hogy a glória ma megmentette Lewis életét. Szörnyű baleset is történhetett volna, de ebbe bele sem akarok gondolni – nyilatkozta az osztrák.
Nos, a sportfelügyelők tényleg döntöttek, és ez alkalommal a Mercedesnek és Lewis Hamiltonnak adtak igazat. Max Verstappen megmozdulását szabálytalannak ítélték, így három helyes rajtbüntetéssel sújtották a világbajnoki tabella éllovasát a két hét múlva megrendezendő Orosz Nagydíjon.
A borítóképen: Lewis Hamilton (balra) és Max Verstappen az Olasz Nagydíjon történt balesetük után. Fotó: MTI/EPA/ANSA/Matteo Bazzi