A királykategória pilótái egy idény során legfeljebb három erőforrást használhatnak, egy esetleges negyedik motor behelyezése a mezőny végére való száműzetéssel jár a versenyző nek az aktuális futam rajtrácsán.
Számos versenyző kapott már ilyen büntetést 2021-ben, legutóbb az Orosz Nagydíjon Valtteri Bottast (Mercedes) és Max Verstappent (Red Bull) is hátrasorolták, a pénteken kezdődő török versenyhétvégén pedig Lewis Hamiltonra (Mercedes) is ez a sors várhat.
A brit rekorder már a harmadik erőforrását nyüvi, miközben még hét futam hátravan az évadból, így a Mercedesnél is tisztában vannak vele, hogy előbb vagy utóbb motorcserére lesz szüksége. Ugyanakkor a német istálló nem akarja még kiteríteni a kártyáit, Toto Wolff csapatfőnök korábban azt nyilatkozta, hogy spontán döntést hoznak majd meg, egyelőre futamról futamra figyelik a motor teljesítményét és tartósságát. Az osztrák azonban azt sem zárta ki, hogy már Törökországban szükség lehet erre a cserére.
– Ez is egy lehetőség – ismerte el Wolff. – A legfontosabb, hogy ne essünk ki műszaki hiba miatt. A kilengéseket el lehet fogadni, ha második, harmadik helyen végez az ember, az rendben van, hiszen hosszú még ez a bajnokság. De ha nem érünk célba… Így folyamatosan figyeljük a motor paramétereit, hogy ne legyenek megbízhatósági problémáink.
Lewis Hamiltonnak egyébként jó emlékei lehetnek Törökországból, tavaly a hatodik helyről indulva nyerte meg a futamot, ezzel bebiztosítva a hetedik világbajnoki címét. De bármennyire is remekelt pilótája 2020-ban az Isztambul Parkban, Wolff nem szeretné, ha a jó emlékek miatt elbíznák magukat az idei nagydíj előtt.
– Lewis elképesztően teljesített eddig itt, de nekünk mindig az adott versennyel kell foglalkoznunk. Nehéz a dolgunk, hiszen az autók nagyon közel vannak egymáshoz. Kíváncsi vagyok, miként alakul majd az idény hátralévő része – tette hozzá a csapatfőnök.
A borítóképen: Lewis Hamilton a holland versenyhétvégén Fotó: MTI/AP/Peter Dejong