A Red Bull visszakozott, most a Ferrari kötött bele a Mercedesbe

Lezárult a második Formula–1-es tesztnap Bahreinben. A Ferrari azon kevés csapat közé tartozott pénteken, amelynek nem akadt problémája, de az olaszok így sem voltak felhőtlenül boldogok, a Mercedes miatt háborogtak.

Magyar Nemzet
2022. 03. 11. 19:32
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr is pictured in his car during the first day of Formula One (F1) pre-season testing at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 10, 2022. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP) Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az előző idény sereghajtó csapatának elsőségével zárult a második bahreini tesztnap. A Formula–1-be egy év kihagyás után visszatért Kevin Magnussen úgy volt a leggyorsabb, hogy a gyakorlás hivatalos befejezte után egy órán keresztül egymaga körözhetett a pályán, és ekkor érte el a nap legjobb idejét. 
Történt ugyanis, hogy a Haas istálló felszerelése rajta kívül álló okok miatt nem érkezett meg időben Bahreinbe, ezért a tesztelés csütörtök délelőtti időszakát ki kellett hagyniuk. Kárpótlásul pénteken plusz egy órát tölthettek a pályán, és az utolsó tesztnapon, azaz szombat reggel, illetve este is kapnak egy-egy extra órát a gyakorlásra.
Pénteken Magnussen mögött Carlos Sainz (Ferrari) volt a leggyorsabb, Max Verstappen (Red Bull), Lance Stroll (Aston Martin) és Lewis Hamilton volt a további sorrend.

A második tesztnapon gyakori vendég volt a piros zászló. Még két óra sem telt el a körözgetésből, amikor Nicholas Latifinek fékhiba miatt kigyulladt az autója. A kanadai pilóta maga állt neki az oltásnak, a kár pedig akkora volt, hogy a Williams a történtek után nem tudott több kilométert teljesíteni pénteken. De Sebastian Vettelnek (Aston Martin), Valtteri Bottasnak (Alfa Romeo), Esteban Oconnak (Alpine) és Lando Norrisnak (McLaren) is félre kellett húzódnia technikai probléma miatt.

 

A Red Bull visszakozott, a Ferrari hibát talált


Mint arról csütörtökön beszámoltunk, az előző idény két topcsapata, a Red Bull és a Mercedes már a tesztelés során elkezdte a másik szemében keresni a gerendát. Az energiaitalosok részéről ugyanis Christian Horner állítólag arról beszélt, lehetséges, hogy a Mercedes néhány technikai megoldása nem felel meg a szabályoknak. A Red Bull később letagadta, hogy a csapatfőnök ilyesmit nyilatkozott volna.

Nos, Horner pénteken nem kerülhette el a rivális megújult autójára vonatkozó kérdést, és az angol ezúttal diplomatikusan ezt válaszolta:

– A Mercedes egy extrém, innovatív megoldással rukkolt elő, ami merőben eltér attól, ahogy a többi csapat értelmezte a szabályokat. Ettől függetlenül szerintem teljesen legális, a jelek szerint az autójuk minden szempontból megfelel a szabályoknak.

A Ferrarinál viszont nem feltétlenül értenek egyet Horner véleményével, bár az olaszok nem a Mercedes oldaldobozaiban keresték a hibát, hanem a visszapillantó tükreikben. Ennek oka, hogy a német istálló a két kiegészítő szárnyra helyezte a tükröket.

– Meglepett minket a Mercedes visszapillantó tükreinek elhelyezése, erre nem számítottunk – mondta Mattia Binotto csapatfőnök. – Erről a kérdésről még egyeztetnünk kellene. A múltban több vita is volt arról, hogy a tükrök ne legyenek aerodinamikai elemek, hiszen valójában csak azt a célt kellene szolgálniuk, hogy a pilóták lássák, mi történik az autójuk mögött. Szerintem a Mercedes tükreinek aerodinamikai szerepük is van, ez pedig így nincs rendben. Lépéseket kell tennünk, különben a csapatok űrhajós tükröket kezdenek el gyártani. Nem hiszem, hogy a Formula–1 ebbe az irányba akar haladni.

Borítókép: Carlos Sainz a második helyen végzett pénteken, a bahreini kollektív tesztelés második napján (Fotó: AFP/Giuseppe Cacace)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.