Tekintve, hogy a szezon korábbi tizenegy fordulójából kilencszer a világbajnoki címért egymással küzdő Max Verstappen vagy Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót, nem keltett különösebben nagy meglepetést, hogy a Francia Nagydíj szombati időmérőjének győzelme is kettejük között dőlt el. Leclerc a csapattársa, Sainz szélárnyékát is élvezve mintegy három tizeddel gyorsabb volt Verstapennél, így a Ferrari monacói hercege az idényben hetedszer kötött ki az első rajtkockában.
Mondhatni, Franciaországban ugyanonnan folytatták, ahol legutóbb Ausztriában abbahagyták. A Red Bull Ringen Leclerc győzött, Verstappen volt a második, s Le Castellet-ben ugyanebben a sorrendben rajtoltak.
Leclerc simán eljött az élen, s Verstappen ugyan tapadt rá, DRS-távolságon belül követte a Ferrarit, de sikeres előzési kísérletig nem jutott a Red Bull hollandja a futam első harmadában.
A 18. körben jött a váratlan fordulat: Leclerc a tizenegyes kanyar közepén elvesztette a tapadást, megpördült az autójával, majd a gumifalba csapódott. A monacói dühösen szállt ki az autóból, szó szerint üvöltött a kiesés miatt érzett fájdalomtól.
Felvetődött, hogy műszaki probléma okozta a vesztét, újfent a gázpedállal lehetett probléma, amellyel már a Red Bull Ringen is baj volt, de ott ennek ellenére is sikerült nyernie Leclerc-nek.
A versenyző később cáfolta, hogy a gázpedállal lett volna probléma, és magára vállalta a kiesést, mint mondta, ő hibázott. Akárhogy is, mostani kiesése nagyon sokba kerülhet.
A Ferrari duplán pórul járt ezekben a percekben. Sainz eleve a mezőny végéről rajtolt, mert újabb motorkomponenseket kellett cserélni az autójában. A spanyol kemény gumikon kezdett, és rizikós taktikát választott, a gumievő forróságban egy kiállással tervezte teljesíteni az 53 körös futamot, míg a mezőny nagy része közepes gumikon kezdett, s minimum két kiállást fontolgatott. Sainz remekül versenyzett, Leclerc balesetekor már tíz helyet előrelépve kilencedik volt. Mivel bejött a biztonsági autó, a többiekhez hasonlóan Sainz is kiállt a bokszba, ám a Ferrari óvatlanul engedte útjára, majdnem nekiment a bokszutcában mögötte érkező Albonnak. Emiatt öt másodperces időbüntetést kapott a spanyol.
Lényegében néhány perc leforgása alatt csődöt jelentett a Ferrari: Leclerc kiesett, a nagyszerűen teljesítő Sainz pedig rendkívül nehéz helyzetbe került. Ő azonban nem adta fel, továbbra is remek tempóban versenyzett, tíz körrel a vége előtt a harmadik helyen haladt, ekkor azonban kihozták a bokszba, ahol letöltötte a büntetését is.
Sainz nem értette a csapat döntését, mert lendületben volt, az időbüntetést pedig utólag is megkaphatta volna. Így viszont a kilencedik helyre jött vissza a bokszból, s az ötödik helyen végzett.
Verstappen a saját szemszögéből izgalommentes futamgyőzelmet aratott. Leclerc kiesése után nem volt igazi ellenfele, a 300. F1-es futamát teljesítő Lewis Hamilton (Mercedes) tíz másodperces hátrányból követte őt a második helyen. Mögöttük, miután Sainzot a saját csapata kivette a versenyből, George Russell (Mercedes) és Sergio Perez (Red Bull) küzdött a harmadik helyért. A hajrában egy virtuális biztonsági autós szakasz után a mexikói elaludt, Russell pedig megelőzte, és az idényben negyedszer végzett dobogós helyen.
A dobogósok tehát Verstappen, Hamilton, Russell, mögöttük pedig a pontszerző helyeken sorrendben Perez, Sainz, Fernando Alonso (Alpine), Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine), Daniel Ricciardo (McLaren) és Lance Stroll (Aston Martin) ért célba.
Verstappen a győzelmének és Leclerc nullázásának köszönhetően óriási lépést tett a címvédés felé: a bajnokságban 38 pontos előnnyel érkezett Franciaországba, és 63 pontos fórral távozik onnan.
Még van hátra tíz forduló az idényből, de már-már eldőlni látszik a vb-cím kérdése. Legközelebb, a nyári szünet előtt a Hungaroringre látogat a mezőny július utolsó hétvégéjén.
A bajnokság állása. Versenyzők: 1. Verstappen 233 pont, 2. Leclerc 170, 3. Perez 163. Csapatok: 1. Red Bull 396, 2. Ferrari 314, 3. Mercedes 270.
Borítókép: Max Verstappen nagy lépést tett a vb-címvédés felé (Fotó: MTI/EPA/Sebastien Nogier)