Tekintve, hogy a szezon korábbi tizenegy fordulójából kilencszer a világbajnoki címért egymással küzdő Max Verstappen vagy Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót, nem keltett különösebben nagy meglepetést, hogy a Francia Nagydíj szombati időmérőjének győzelme is kettejük között dőlt el. Leclerc a csapattársa, Sainz szélárnyékát is élvezve mintegy három tizeddel gyorsabb volt Verstapennél, így a Ferrari monacói hercege az idényben hetedszer kötött ki az első rajtkockában.
Mondhatni, Franciaországban ugyanonnan folytatták, ahol legutóbb Ausztriában abbahagyták. A Red Bull Ringen Leclerc győzött, Verstappen volt a második, s Le Castellet-ben ugyanebben a sorrendben rajtoltak.
Leclerc simán eljött az élen, s Verstappen ugyan tapadt rá, DRS-távolságon belül követte a Ferrarit, de sikeres előzési kísérletig nem jutott a Red Bull hollandja a futam első harmadában.

A 18. körben jött a váratlan fordulat: Leclerc a tizenegyes kanyar közepén elvesztette a tapadást, megpördült az autójával, majd a gumifalba csapódott. A monacói dühösen szállt ki az autóból, szó szerint üvöltött a kiesés miatt érzett fájdalomtól.
Felvetődött, hogy műszaki probléma okozta a vesztét, újfent a gázpedállal lehetett probléma, amellyel már a Red Bull Ringen is baj volt, de ott ennek ellenére is sikerült nyernie Leclerc-nek.
A versenyző később cáfolta, hogy a gázpedállal lett volna probléma, és magára vállalta a kiesést, mint mondta, ő hibázott. Akárhogy is, mostani kiesése nagyon sokba kerülhet.
A Ferrari duplán pórul járt ezekben a percekben. Sainz eleve a mezőny végéről rajtolt, mert újabb motorkomponenseket kellett cserélni az autójában. A spanyol kemény gumikon kezdett, és rizikós taktikát választott, a gumievő forróságban egy kiállással tervezte teljesíteni az 53 körös futamot, míg a mezőny nagy része közepes gumikon kezdett, s minimum két kiállást fontolgatott. Sainz remekül versenyzett, Leclerc balesetekor már tíz helyet előrelépve kilencedik volt. Mivel bejött a biztonsági autó, a többiekhez hasonlóan Sainz is kiállt a bokszba, ám a Ferrari óvatlanul engedte útjára, majdnem nekiment a bokszutcában mögötte érkező Albonnak. Emiatt öt másodperces időbüntetést kapott a spanyol.