A rangos versenyt jövőre Nyíregyháza központtal a Zempléni-hegységben és környékén október 6. és 8. között rendezik meg. A megállapodást a verseny megrendezéséről a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. és az ERC promótere, a WRC Promoter GmbH írta alá.
A rali a különböző versenyszakágak között a leglátványosabb és az egyik leginkább szurkolóközeli kategóriának számít, ezért is óriási sportdiplomáciai siker, hogy a világ második legpatinásabb ralibajnokságának hazánk is részese lehet. A kontinenssorozaton pontosan meghatározott technikai feltételek mellett megépített versenyautókkal mérettetik meg magukat a nemzeti versenyrendszerekben kiemelkedő eredményeket felmutató versenyzők. Az ERC kiemelt célja a tehetséges versenyzők felkutatása és bemutatása a széles közönség részére.
Az Európa-bajnoki futamoknak nagy hagyománya van hazánkban, Magyarország már az 1960-as és 70-es években is otthon adott ilyen versenyeknek. Hazánk 2019 és 2021 között három alkalommal rendezett Eb-futamot.
A Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA) a 2020-as és a 2021-es magyar futam is sárga lapos figyelmeztetést kapott biztonsági hiányosságok és versenyrendezői mulasztások miatt, hazánk ezért került ki a 2022-es versenynaptárból. Az újbóli rendezési lehetőséget az idei sikeres Zemplén Rally kandidálófutammal sikerült elnyerni, amely sportszakmai és biztonsági szempontból is megfelelt az FIA biztonsági előírásainak, valamint a nemzetközi jogtulajdonos, WRC Promoter GmbH tetszését is elnyerte. Ebben komoly szerepe volt a Magyar Nemzeti Autósportszövetség (MNASZ) korábbi vezetésének és a verseny szervezőinek.

A 2023-as verseny központja Nyíregyházán lesz, ahol egy belvárosi gyorsasági szakasz is megrendeznek, de ellátogat a máriapócsi Rabócsiringre is a mezőny egy a szuperspeciál szakasz keretében. Az októberi verseny zárja majd a 2023-as idényt, amely a versenysorozat 70. évfordulója lesz. Várhatóan 2023-ban sem lesz hiány hazai indulókból, hiszen a magyar ralisport krémje is tervezi az indulást a zempléni sporteseményen, köztük a Herczig Norbert–Ferencz Ramón, Csomós ’Mixi’ Miklós–Nagy Attila, Hangodi Bendegúz–Bunkóczi László, Herczig Patrik–Varga Kristóf vagy éppen a László Martin–Berendi Dávid párosok.
– Az ERC fogadásával a HUMDA az egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésének tesz eleget: az autó-motorsportok fejlesztését célozva szeretne minél több nemzetközi szériát, egy-egy szakág csúcskategóriáját Magyarországra csábítani – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Számos pozitívummal jár, ha minél több meghatározó bajnokság naptárát magyar versenyhelyszín, forduló tarkítja. Ez nemcsak országunk helyét erősítené az autó-motorsportok világtérképén, hanem a turisztikai forgalmat élénkítve növeli Magyarország szálláshelyeinek kihasználtságát. Az élő televíziós közvetítések pedig számos ország több millió háztartásába jutnak el és növelik hazánk ismertségét

– Az ERC visszatérése a hazai autósport megújulásának egyik kiindulópontja – emelte ki Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség frissen megválasztott elnökeként büszke vagyok rá, hogy már most hatékonyan tudunk együtt dolgozni a HUMDA-val. Ez a közös munka a záloga annak az előremutató változásnak, amelyre a magyar autósportnak már régóta szüksége volt. Érdemes tisztázni, hogy ha az MNASZ életében nem következett volna be fordulat, akkor lehet, hogy egy rali-Eb futammal lenne szegényebb az ország. Az ilyen projektekből nem csak a ralisport, hanem a többi szakág is sokat tud majd profitálni a következő években. Mindent megteszünk a sikeres rendezésért, hiszen azzal hosszú évekre meg tudjuk alapozni a magyarországi futam jövőjét. A raliversenyekre látogat ki a legtöbb néző, biztos vagyok benne, hogy jövő októberben is tízezrek szurkolnak majd. Ők a korábbi évekhez képest profibb szervezésre és a biztonsági előírások maradéktalan betartására számíthatnak, hiszen a legfontosabb, hogy mindenki, versenyzők, sportbírók és természetesen a nézők a legnagyobb biztonságban legyenek.

Borítókép: Magyarországon nagyon népszerűek a raliversenyek (Forrás: HUMDA)