Totális káosz a tömegbaleset után, így ért véget az Ausztrál Nagydíj

Max Verstappen nyerte meg a Formula–1-es Ausztrál Nagydíjat, a Red Bull regnáló világbajnoka pályafutása során először győzött Melbourne-ben, de ez most elsikkad amellett, hogy totális káosz zárta a futamot.

Magyar Nemzet
2023. 04. 02. 9:55
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem volt meglepetés, hogy az Ausztrál Nagydíjon a vb-címvédő, kétszeres világbajnok szerezte meg a pole pozíciót, az már annál inkább, hogy a Red Bull hollandja mögött az időmérőn George Russell és a hétszeres világbajnok zárt, a Mercedesnél elszoktak az ilyen eredményektől. Az „ezüstnyilakat” Fernando Alonso (Aston Martin), Carlos Sainz (Ferrari), Lance Stroll (Aston Martin) és Charles Leclerc (Ferrari) követte, vagyis a kvalifikációban az Aston Martin folytatta az idei remeklését. Az összetettben az éllovas Versappentől csak egy ponttal elmaradó Sergio Pérez viszont már az időmérő első szakaszában kiesett, miután az egyik kanyar előtt elszámolta a féktávot, és a sóderágyba csúszott. A mexikói pilótának nem is lett mért köre, s tegnap végül a bokszutcából indulva vágott neki az 58 körös versenynek.

Az idei Ausztrál Nagydíj előtt Verstappen még nem nyert Melbourne-ben – pedig 22 pályán intették le elsőként – és most sem sikerült jól a rajtja, mert Russell azonnal, majd nem sokkal később Hamilton is megelőzte, Leclerc Stroll-lal ütközve kicsúszott a pályáról, a monacói pilóta számára véget is ért a verseny. A Ferrari eltávolításának idejére bejött a biztonsági autó, és a 7. körben ismét, amikor Alexander Albon a falnak csapta a Williamset. S kisvártatva meg is állították a versenyt. Russellt még a piros zászló előtt kihozták a bokszba kerékcserére, és erre ráfázott, mert nem sokkal később mindenki szabadon válthatott új abroncsokra, így Russell visszaesett a hetedik helyre. A romeltakarítás után Hamilton, Verstappen, Alonso, Stroll, Pierre Gasly (Alpine), Nico Hülkenberg (Haas) volt a sorrend. Az újraindítás után azonban Gasly két helyet visszaesett, Russell kettőt előrelépett. A 12. körben aztán Verstappen szélárnyékból nyitott hátsó szárnyakkal simán elment Hamilton mellett, és gyorsan távolodni is kezdett tőle. A 18. körben  Russell kigyulladt motorral kiesett a versenyből, ez nem az ő napja volt, ezt kisvártatva ki is írta a közösségi oldalára.

Féltávnál Verstappen már hét másodperccel vezetett Hamilton előtt, Pérez pedig már a kilencedik helyen autózott. Mivel a csapatok a kötelező kerékcserét a verseny elején letudták, azzal nem számolhattunk, hogy bokszutcai látogatások kavarják meg az élboly sorrendjét. Amikor viszont Sainz megelőzte Gaslyt, a spanyol feljött a negyedik helyre. A 48. körben Verstappen megjárta a füvet, de így is maradt négy másodperc előnye Hamilton előtt, és ettől eltekintve alapvetően eseménytelenül teltek a percek. Mígnem az 54. körben Kevin Magnussen (Haas) megcsípte a falat, a jobb hátsó kereke lerepült az autójáról, rengeteg törmelék került a pályára, és két körrel később félbe is szakították a versenyt. Tíz perc várakozás után a végére jött volna egy kétkörös „sprintverseny”, immár a harmadik álló rajttal.

Verstappen, Hamilton és Alonso robbant ki az első három helyről, de Sainz azonnal kipörgette Alonsót a pályáról, ez pedig beindította a dominó effektust, és mögöttük még nagyobb ütközések történtek. Törtek az autók, és természtesen egyből megállították a futamot. Hatalmas káosz volt, sokáig senki sem tudta, ezután mi történik, kihirdetik-e az újraindítás előtti sorrendet végeredménynek, vagy az épen maradt autók a bokszutcából indulva megtesznek egy kört a biztonsági autó mögött. Az illetékesek utóbbi mellett döntöttek, a megmaradt autók az újraintás előtti sorrendben gördülő rajttal kijöttek egy körre, Sainzra azonban öt másodperces büntetést róttak ki. Verstappen és Hamilton mögött Alonso is ott lehetett, Sainz pedig a negyedik helyen autózott, de az időbüntetetése azt jelentette, hogy a végeredményben nem fért be az első tízbe, vagyis a Ferrari nulla ponttal zárt. Max Verstappen pedig elmondhatja, hogy már az Ausztrál Nagydíjon is tudott győzni. A 25 éves Verstappennek ez az idei második és pályafutása 37. futamgyőzelme, melynek köszönhetően növelte előnyét a vb-pontverseny élén.

Az Ausztrál Nagydíj háromnapos programja során összesen 444 ezer néző látogatott el a melbourne-i Albert Parkba, ez látogatói csúcs a viadal történetében.

Ausztrál Nagydíj, Melbourne (58 kör, 306,124 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 2:32:38.371 óra
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 0.179 másodperc hátrány
3. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 0.769 mp h.
4. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 3.082 mp h.
5. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 3.320 mp h.
6. Lando Norris (brit, McLaren) 3.701 mp h.
7. Nico Hülkenberg (német, Haas) 4.939 mp h.
8. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 5.382 mp h.
9. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 5.713 mp h.
10. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 6.052 mp h.
leggyorsabb kör: Pérez, 1:20.235 perc (53. kör)

A vb-pontversenyek állása 3 futam után (még 20 van hátra):
versenyzők: 1. Verstappen 69 pont, 2. Pérez 54, 3. Alonso 45, 4. Hamilton 38, 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 20, 6. Stroll 20, 7. George Russell (brit, Mercedes) 18, 8. Norris 8, 9. Hülkenberg 6, 10. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 6, 11. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 4, 12. Esteban Ocon (francia, Alpine) 4, 13. Piastri 4, 14. Pierre Gasly (francia, Alpine) 4, 15. Csou 2, 16. Cunoda 1, 17. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1, 18. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1
csapatok: 1. Red Bull 123 pont, 2. Aston Martin 65, 3. Mercedes 56, 4. Ferrari 26, 5. McLaren 12, 6. Alpine 8, 7. Haas 7, 8. Alfa Romeo 6, 9. Alpha Tauri 1, 10. Williams 1

Borítókép: A verseny végi kaotikus pillanatok (Forrás: Twitter/Formula 1)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.