A reggeli rajt előtt sűrűn kémlelték az eget a versenyzők, hiszen a korábbi Riverside Baják lefolyásába előszeretettel rendezett bele az égi áldás, és mára is ígértek esőt az előrejelzések. A terepralis autókat arra tervezik, hogy bármilyen körülmények között helytálljanak, na de úszni azért nem tudnak, és a verseny történetében előfordult már akkora zuhé, ami miatt a viadal végét törölni kellett.
A verseny közösségimédia-oldalán a nézők szavazatai alapján megválasztották a verseny legszebb járműveit. Az autósok között ez Lónyai Pál Porsche Macanja lett, amely bármerre járt a világ versenypályáin az elmúlt években, mindenhol feltűnést keltett. Márpedig sokfelé járt, hiszen a pilóta számtalanszor képviselte a magyar színeket a tereprali Világkupa futamain és egyéb versenyeken. Nemrég egy sivatagi megméretésen vett részt, de ott nem a Macannal: a Dakar-rali egyik sikercsapatának, az X-Raidnek az egyik versenygépét próbálta ki.
Egy igazi különlegességet is láthattak, akik kilátogattak a versenyre: a világ egyetlen Segway versenygépét a terepraliban.
Ez egy klasszikus sport SSV, gyakorlatilag teljesen széria. Már az első, 2019-es internetes beharangozók láttán az átlagnál jobban elkezdem érdeklődni a Segway Powersports programja után. Kiderült számomra, hogy mennyire elkötelezettek a tervezés, a gyártás és a fejlesztés területén, nemcsak a sport SSV-k, hanem a gyár teljes All-Terrain projektjében. Amikor ez a modell elérhetővé vált, a gyár és a legnagyobb európai forgalmazó mindent megtett, hogy az idei bajnokságban rajthoz állhassunk a Villain SX10-zel
– mondta el a különleges jármű pilótája, Csató Attila.
Ezeket az autókat látva valószínűleg sokan álmodoznak arról, hogy egyszer ők is a mezőny tagjai legyenek. Akik továbblépnének az álmodozásnál, az első lépéseket az úgynevezett Challenge kategóriában tehetik meg. Itt valamelyest eltérnek a szabályok a „nagyok” versenyétől, a közös pontot az jelenti, hogy a biztonságra maximális hangsúlyt helyeznek a szervezők. Na meg persze a pályák, hiszen a Challenge-esek is ugyanazokon a szelektíveken hajtanak, igaz, a táv számukra általában rövidített.
A versenyt egyetlen komolyabb incidens zavarta meg: a cseh quados Kristyna Vankova egy vaddisznóval találkozott össze a pályán, és balesetet szenvedett. Kivizsgálásra a szombathelyi kórházba szállították.
A szombati négy szelektív során többször is átrendeződött az összetett állása, végül Csucsuék – Lukács Kornél a hivatalos nevezési listán is a becenevén szerepel – mögött a pénteki napot megnyerő lengyel Karol Lenkiewicz, Tomasz Janik duó lett a második, a tegnapi defekt miatt hátracsúszó cseh Miroslav Zapletal és szlovák navigátora, Marek Sykora pedig a harmadik. A motorosoknál a szlovákiai Bodor Róbert, a quadosoknál honfitársa, Juraj Varga volt a leggyorsabb, a Challenge-ben pedig a Kánnár Szilárd, Béres Dávid duó győzött.
A bajnokság következő fordulója a Baja Satu Mare lesz, amelyre június 9-11. között kerül sor a romániai Nagykárolyban.
Borítókép: Lukács Kornél „Csucsu” és Mesterházi Márk a Riverside Baján (Fotó: Báles László)