A Ferrarinál minden évben fogadkoznak, hogy a következő idény szebb lesz. Így volt ez Mattia Binotto tavalyi távozása, majd Frédéric Vasseur érkezése után is. De mint kiderült, nem a csapatfőnökben kellett keresni a problémát. Az olaszok a 2022-es szezonhoz képest két helyet veszítettek a konstruktőri pontversenyben, már nemcsak a Red Bull, hanem a Mercedes és az Aston Martin is előttük jár, a McLaren feltámadása miatt pedig idővel talán a negyedik helyük is veszélybe kerülhet. És míg tavaly ilyenkorra már négy győzelmet és összesen tizenegy dobogós helyezést tudtak felmutatni, idén csupán két harmadik és egy második hellyel szerénykedik Charles Leclerc, Carlos Sainz pedig még egyszer sem ért el a negyediknél jobb pozíciót.

Az előrelépés jelei pedig nemigen láthatók, sőt Sainz a Holland Nagydíj után azon sajnálkozott, hogy a Ferrari hetedik leggyorsabb autó volt csak a mezőnyben. Ehhez képest mondhatni dicséretes, hogy a spanyol pilóta ötödikként ért célba.
– Egy ponton úgy nézett ki, hogy a dobogóért harcolhatunk, de a valóság az volt, hogy a tempó terén jócskán elmaradtunk a többiekhez képest. Az egész futam alatt végig olyan pilótákkal csatáztunk, akik sokkal gyorsabb autókban ültek nálunk. Szóval boldognak és büszkének kell lennünk a jól kivitelezett verseny és az ötödik hely miatt. Kihoztuk a maximumot ebből a futamból, mert a hatodik vagy a hetedik leggyorsabb autó volt csak a miénk – bizonygatta Sainz.
Persze a ma 29 éves versenyző még mindig jobban járt csapattársánál, hiszen Leclerc a sérült autójával be sem tudta fejezni a futamot, de amikor Sainz arról beszél, hogy egy Ferrarival az ötödik helyre büszkének kell lenniük, jól mutatja, mennyire mélyre is süllyedt a patinás istálló. A hétvégén, a hazai versenyükön ugyanakkor előrelépésben reménykedik a pilóta.
– Monzában jobb versenyt futhatunk, mert Spában sokkal gyorsabbak voltunk, mint Zandvoortban. Úgy vélem, hogy az alacsony leszorítóerőt megkövetelő pályákon jobban teljesítünk majd, és visszatérhetünk a szokványos helyünkre.