Max Verstappen (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) hasonló kritikát fogalmazott meg a vasárnapi Monacói Nagydíjról. Az elmúlt évtizedben éppen ők voltak azok, akik sorozatos győzelmeikkel egyhangúvá tették a Formula–1-et, most viszont ők szenvedtek, hiszen mindkét bajnok halálra unta magát a versenyen. Egyikük sem csatározott vetélytársaival, Verstappen a hatodik helyről indulva hatodik lett a futamon, Hamilton pedig egy pozícióval hátrébb élte át ugyanezt.
A futam drámai pillanatait csak a rajt utáni hatalmas ütközés okozta. Kevin Magnussen (Haas) dózerolta le Sergio Pérez Red Bullját, utóbbi pedig ezek után a másik Haast, Nico Hülkenbergét találta el. Negyvenöt perces kényszerszünet következett, amíg letakarították a pályát, majd újabb verseny kezdődött – valós versenyzés nélkül. A második rajtnak ugyanis új abroncsokkal vágtak neki a pilóták, és a legtöbb csapat úgy döntött, több kerékcserét nem ejt meg a futamon. Így a versenyzők többsége arra törekedett, hogy megóvja a gumijait a leintésig, felesleges kockázatot nem vállaltak. Emiatt olyan ritka dolog történt, amely szinte sosem: az első tíz sorrendje ugyanaz volt a célba éréskor, mint a rajtnál.
Verstappen a párnáját, Hamilton a kerékcseréket hiányolta
– Megőrülök, ez nagyon unalmas – panaszkodott Max Verstappen a futam során. – Magammal kellett volna hoznom a párnámat.
A leintés utáni nyilatkozatában megismételte ugyanezt a véleményt: – Elég unalmas futam volt. Alig léptünk rá a gázpedálra az egyenesekben, négy másodperccel lassabbak voltunk. Ez nem igazi versenyzés. Összességében nagyon klassz ez a hétvége, de a futam kicsit unalmas. A látvány gyönyörű, és ha találnánk megoldást arra, hogy a futamot izgalmasabbá tegyük, az tökéletes lenne.
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is ugyanígy látta a történteket:
– Mindenki rendkívül lassan vezetett, nem számított, milyen keverék volt fent az autójukon. Másodpercekkel lassabbak voltunk, mint kellett volna. Nem tudom, hogy milyen volt ezt kívülről nézni, de biztos vagyok benne, hogy sok néző elbóbiskolt a futam közben. Valamit ki kell eszelnünk, hogy érdekesebb legyen a verseny. Mondjuk három kötelező kiállással? – állt elő egy megoldási javaslattal a sokat látott pilóta.
Ralf Schumacher támogatja Hamilton ötletét. A visszavonult versenyző kommentátorként gyötrődte végig a 78 kört.
– A gumik jelentették a problémát. A pilóták azért haladhattak lassan, mert itt nem lehet előzni. De ez veszélyes lehet a Formula–1-re. Nem akarunk ilyen futamokat nézni, a kommentátoroknak nagyon nehéz dolguk van ilyenkor. Az eredmény persze beszámítódik, de engem inkább a versenyzés érdekel – magyarázta Schumacher.
Leclerc emlékezetes vasárnapja
Persze akad olyan is, akit feltehetően nem zavart az unalmas verseny. Charles Leclerc (Ferrari) a korábbi két pole pozícióját nem tudta győzelemre váltani a futamokon, harmadszorra viszont elérte, amire régóta vágyott: hazai pályáján, Monacóban győzött. Megadta a módját az ünneplésnek, saját magát és a Ferrari csapatfőnökét, Frédéric Vasseurt is eláztatta a kikötőben.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.