Ennyi volt? Verstappen megegyezhetett a Mercedesszel

Egybehangzó német sajtóértesülések szerint a Formula–1-es Mercedes-istálló csapatfőnöke, Toto Wolff megállapodott Jos Verstappennel arról, hogy a fia, Max 2026-tól a németek versenyzője lesz.

2024. 09. 19. 14:49
Russellnek (jobbra) is járt a taps Kanadában
Verstappen (balra) talán Russell csapattársa lesz? Fotó: EPA/SHAWN THEW
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Toto Wolff régóta udvarol Max Verstappennek, de a közelmúltban eldőlni látszott, hogy a házasságból nem lesz semmi – már csak azért sem, mert a Mercedes bejelentette, hogy Kimi Antonellit szerződteti az idény végén a Ferrarihoz igazoló Lewis Hamilton helyére. A német istálló azt nem árulta el, hogy az olasz pilóta mennyi időre írt alá, az viszont ismert, hogy a másik Mercedest vezető George Russell szerződése 2025 végén jár le.

Formula 1 Pirelli Gran Premio D’Italia 2024 - FP1 And FP2
Úgy tudni, hogy Toto Wolff továbbra sem mondott le Verstappen szerződtetéséről Fotó: AFP/NurPhoto/Luca Rossini

Russell vs. Antonelli

Ez alapot adott a találgatásoknak, miszerint az Ezüstnyilak jövőre tesztelik a két versenyzőjüket, és a jobbikat tartják meg 2026-ra is, míg a másik ülést Verstappen kapná meg. Wolff csapatfőnök határozottan elutasította ezt a felvetést, de még a Mercedes korábbi pilótája, 2016 világbajnoka, Nico Rosberg szerint van benne ráció.

George Russell nincs biztonságban, mert Toto még mindig Maxot akarja, szóval 2026 előtt újra próbálkozni fog, és a szótárában nem szerepel a feladás szó. Ha Max elérhető lesz, amire szerinte van esély, akkor George és Kimi egymással versenyez jövőre. George-on hatalmas lesz a nyomás, mert mindent elveszíthet. Elvileg neki kellene jobban teljesítenie, mivel Kimi csak tizennyolc éves, újonc, és nagy lesz a nyomás rajta. De George sem lesz egyszerű helyzetben

– állapította meg Rosberg.

A helyzetet bonyolítja, hogy Verstappent 2028 végéig szerződés köti a Red Bullhoz, ugyanakkor egyes források tudni vélik, hogy kilépési záradék szerepel a megállapodásban, ennek értelmében a háromszoros világbajnok akár a vártnál hamarabb is távozhatna. Ami – a szerződésén kívül persze – az energiaitalosoknál tartotta a hollandot, hogy a Red Bull messze a legjobb autóval kezdte meg a 2024-es idényt, Verstappennek nem akadt ellenfele, sorra nyerte a futamokat. Most már ez koránt sincs így, a címvédő június, hét verseny óta vár újabb győzelemre, a McLaren már átvette a vezetést a Red Bulltól a konstruktőri pontversenyben, a pilóták között pedig Lando Norris (McLaren) egyre közelebb férkőzik Verstappenhez.

 

Az Aston is csábítja Verstappent, de...

Beszámolók szerint a bikák klasszisának az sincs ínyére, hogy részben a belső feszültségek hatására egyre több neves szakember igazol el a Red Bulltól. A sztártervező Adrian Newey az Aston Martinnál folytatja, Jonathan Wheathley sportigazgató pedig az Audi csapatfőnöke lesz 2025-től.

Newey távozása különösen érzékenyen érintette Verstappent, és a brit mérnök szeretné meggyőzni a versenyzőt is arról, hogy a zöldekhez szerződjön. Erről Verstappen Azerbajdzsánban annyit mondott, hogy megfontolandó lenne az Aston Martinhoz igazolni, de most nincs itt ennek az ideje. Már csak azért sem, mert német sajtóértesülések alapján a hónap végén a 27. születésnapját ünneplő versenyző valóban a Mercedeshez tart, 

Max édesapja, Jos Verstappen a megegyezésük megpecsételéseként már kezet is rázott Toto Wolff-fal. A választásuk azért esne a Mercedesre, mert Jos Verstappen és Max menedzsere, Raymond Vermeulen úgy vélik, a németek jöhetnek ki a legjobban a 2026-tól bevezetésre kerülő szabályváltozásokból.

 

A Red Bullon múlik minden?

A Red Bullt vezető Christian Horner ugyanakkor továbbra is bízik Verstappen maradásában. – Meglep, hogy mennyit beszélnek erről a médiában. Max és én is úgy gondolom, hogy az emberek nyugodtan pletykálhatnak, de mi tisztán látjuk a helyzetet. 2028 végéig szól a szerződése, rajtunk múlik, hogy addig marad-e. Rajtunk múlik, hogy képesek vagyunk-e versenyképes autót tenni alá. Minden szerződésben vannak különböző záradékok. Nem fogunk arról beszélni, hogy az övében pontosan mi szerepel, de amíg versenyképes az autónk, nincs miről beszélnünk – zárta le a kérdést az energiaitalosok csapatfőnöke.

Horner szavai alapján a Red Bullnak ideje felkötnie azt a bizonyos gatyát.

 

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.