Nem véletlenül mondta azt Michelisz Norbert az idényzáró előtt, hogy a világ egyik legveszélyesebb pályáján, Makaóban bármi megtörténhet, szóval a hétvége előtti tízpontos előnye semmire sem volt garancia. Nagy gondot okozott a rengeteg piros zászló, a sok baleset, amelyek széttördelték az eseményeket.
Az első futamon az egyik nagy bajnoki rivális, Esteban Guerrieri került balesetbe, és a Honda versenyzője ezzel ki is szállt a versenyfutásból. Michelisz legnagyobb ellenfele a Link&Co svéd világbajnoka, Thed Björk lett, aki az időmérőt és az első futamot is megnyerte, míg a Hyundai magyar versenyzője a kvalifikáción negyedik, majd az első versenyen csapattársa, Mikel Azcona segítségével a második lett. Így a mindent eldöntő utolsó futamra öt pont maradt Michelisz előnyéből az élen Björk előtt.
Az izgalmakat tovább fokozta, hogy a magyar idő szerint vasárnap hajnali négy órára kiírt versenyt nem lehetett elkezdeni, akkora eső zúdult a pályára Makaóban, és balesetveszélyesen sok víz állt az aszfalton. Végül mintegy kétórás késéssel kezdődött a futam, amelyen Michelisz a hatodik, Björk a tizedik helyről rajtolt, tehát a magyar pilóta jó helyzetben volt, csak arra kellett figyelnie, hogy ne kerüljön bajba. A körülmények pedig némiképp segítették is, mert Makaóban a rajt mindig életveszély, ezt azonban most az eső miatt elkerülte a mezőny, mert két körön keresztül a biztonsági autó vezette fel őket, majd repülőrajttal kezdődött a verseny.
Michelisz rögtön javított egy helyet, és rövid ideig a harmadik helyre is feljött, végül azonban az ötödik helyen zárta a futamot, amelyen volt újabb biztonsági autós szakasz is egy baleset miatt. Mivel Björk a közelében sem járt annak, hogy elé kerüljön, a nyolcadik helyen intették le, nem forgott veszélyben Michelisz újabb bajnoki címe, végül 11 pontos előnnyel zárt az élen.
Michelisz Norbert az egész évet uralta
A magyar versenyző először 2019-ben volt bajnok, aztán tavaly, most pedig megvédte címét, összességében harmadszor lett a túraautózás királya, mindannyiszor a Hyundai színeiben. A koreai márka egyébként is dominálja a kategóriát, hiszen a 2018-as feltűnése óta már az ötödik egyéni bajnokot adja: Michelisz három elsősége mellett 2018-ban Gabriele Tarquini, 2022-ben pedig Mikel Azcona győzött.
Michelisz ebben az idényben rögtön az elején a bajnokság élére állt, a szezon első időmérőjét és első versenyét is megnyerte Olaszországban. Innentől pedig mind a hét versenyhétvége végén ő vezette a bajnokságot, tehát szinte tökéletes éven van túl. Kisebb megingást talán csak az egymást követő uruguayi és kínai forduló jelentett, csak ezeken nem állt dobogóra, de az erős pontszerző helyekkel akkor sem maradt adós. Michelisz az idény összes futamán pontszerző helyen ért célba, ez a kiegyensúlyozott teljesítmény vezetett sikerre, amit két futamgyőzelemmel és további három dobogós helyezéssel színesített.
Michelisz immáron háromszoros bajnok a túraautózás világsorozatában, amivel a kategória legnagyobb legendái közé került, erre ugyanis rajta kívül csak hárman voltak képesek korábban: Yvan Muller, Andy Priaulx és José Maria López.