Az idei futamokon az eső nem játszott szerepet, a brazil versenyhétvégén azonban kamatostul megkapták a pilóták az égi áldást. Már a szombati programot is megkavarta az időjárás. A Lando Norris (McLaren) győzelmével véget ért sprintfutam még rendben lezajlott, aztán viszont az időmérő kezdési időpontja egyre csak tolódott, végül vasárnap délelőttre halasztották a kvalifikációt, amely Norris szempontjából tökéletesen alakult . Az eső áztatta pályán szinte roncsderbi zajlott, öt pilóta törte össze az autóját, mind az öt alkalommal meg kellett szakítani az időmérőt. A vb-éllovas Max Verstappen (Red Bull) ezek egyikéből nagyon rosszul jött ki, nem tudott már javítani a köridején, emiatt a második szakaszban búcsúzott, motorcseréje miatti öt rajthelyes büntetésével csak a tizenhetedik pozíciót szerezte meg a versenyre. Norris pedig az elsőt, megelőzve George Russellt (Mercedes), és a meglepetésembereket, Cunoda Jukit (RB), Esteban Ocont (Alpine), Liam Lawsont (RB), valamint Charles Leclerc-t (Ferrari).
Vasárnap aztán a futam rajtja is csúszott, mert Lance Stroll (Aston Martin) ismét nagyot hibázott. A kanadai pilóta az időmérőn összetörte az autóját, amit a csapata sebtiben helyrekalapált, hogy részt vehessen a versenyen, erre Stroll már a felvezető körön kicsúszott, egy métert sem tett élesben. Az Aston szerelői hálásak lehetnek neki…
Stroll korai búcsúja zavart okozott, Norris elindult egy újabb felvezető körre, amit nem kellett volna, ezért vizsgálták a sportfelügyelők a britet. A McLaren pilótája szokásához híven elrontotta a rajtot, Russell elhúzott mellette. Az esőben általában lubickoló Verstappen közben repülőrajtot vett, és az első kör végére már a 11. helyen autózott.
A tizedik körben pedig a hetediken, úgy suhant keresztül a mezőnyön, mint kés a vajon. Norris viszont beragadt Russell mögé. Hiába maradt a nyomában, támadást nem tudott indítani.
Leclerc jelentette az első komoly akadályt Verstappennek, a monacói pilóta kerékcseréjéig nem tudott mit kezdeni vele. Norris és Russell kéz a kézben hajtott ki a bokszba, helycserére köztük ekkor még nem került sor. A 30. körben viszont igen, Russell óvatoskodott az egyre erősödő esőben, Norrisnak így könnyű dolga volt.
A peches Verstappen a szerencse fia lett
Ennek még örülhetett a brit, de a következő percek történéseinek sem. A rossz látási viszonyok és a pályán álló víztenger miatt a versenyirányítás pályára küldte a biztonsági autót. Franco Colapinto még ennél a visszafogott tempónál is képtelen volt az aszfalton tartani a Williamst, az újabb autótörés után megszakították a versenyt. Ekkor bárki lecserélhette az abroncsait, azaz az addig nem cserélő versenyzők jártak jól. Köztük Verstappen, aki Ocon mögött a második helyen autózott, megelőzve Pierre Gaslyt (Alpine), Norrist és Russellt.
A safety car mögött folytatódott a verseny, és egy kör elteltével szabadjára engedték a pilótákat. Norris nagy igyekezetében kicsúszott, elveszített egy pozíciót Russell-lel szemben.
Ezután csendben csordogált tovább a verseny egészen addig, míg Carlos Sainz nem törte össze a Ferrarit, és újabb biztonsági autós szakasz kezdődött, amit egy drámai újraindítás követett. Verstappen levadászta Ocont, Leclerc Russellt és Norrist is, utóbbi megint rontott, egészen a hetedik helye esett vissza.
Verstappen meglépett Ocontól, Oscar Piastri (McLaren) elengedte csapattársát, Norrist, majd mindketten Leclerc nyomába eredtek, de csatára nem került sor. Ahogy az élen sem.
Verstappen a 17. helyről indulva átgázolt a mezőnyön, a hétvégi pechsorozata után a szerencse fia lett, és végül közel 20 másodperces előnnyel ért célba.
A címvédő régen nem örült ennyire futamgyőzelemnek (már csak azért sem, mert június óta először nyert), de legalább annyira boldogok voltak az Alpine bokszában is, mint a Red Bullnál, Ocon és Gasly megtartotta a második és a harmadik helyet. Őket Russell, Leclerc, Norris, Cunoda, Piastri, Lawson és Lewis Hamilton (Mercedes) követte a többi pontszerző helyen.
Folytatás három hét múlva Las Vegasban.
Végeredmény, Brazil Nagydíj, Sao Paulo (69 kör, 297,321 km, a pontszerzők)1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 2:06:54.430 óra 2. Esteban Ocon (francia, Alpine) 19.477 másodperc hátrány 3. Pierre Gasly (francia, Alpine) 22.532 mp h. 4. George Russell (brit, Mercedes) 23.265 mp h. 5. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 30.177 mp h. 6. Lando Norris (brit, McLaren) 31.372 mp h. 7. Cunoda Juki (japán, RB) 42.056 mp h. 8. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 44.943 mp h. 9. Liam Lawson (új-zélandi, RB) 50.452 mp h. 10. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 50.753 mp h. leggyorsabb kör: 1:20.472 perc (Verstappen, 67. kör) A vb-pontversenyek állása 21 futam után (még 3 van hátra): versenyzők: 1. Verstappen 393 pont 2. Norris 331 3. Leclerc 307 4. Piastri 262 5. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 244 6. Russell 192 7. Hamilton 190 8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 151 9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 62 10. Nico Hülkenberg (német, Haas) 31 11. Cunoda 28 12. Gasly 26 13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 24 14. Ocon 23 15. Kevin Magnussen (dán, Haas) 14 16. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 12 17. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) 12 18. Oliver Bearman (brit, Ferrari/Haas) 7 19. Franco Colapinto (argentin, Williams) 5 20. Lawson 4 csapatok: 1. McLaren 593 pont 2. Ferrari 557 3. Red Bull 544 4. Mercedes 382 5. Aston Martin 86 6. Alpine 49 7. Haas 46 8. RB 44 9. Williams 17 |