Az egyik legnagyobb kérdés az volt a Forma–1-es Japán Nagydíj időmérője előtt, hogy a pilótacsere után hogyan teljesít Liam Lawson és Cunoda Juki. Az új-zélandi versenyző végül idén először továbbjutott a kvalifikáció második szakaszába a Racing Bullsszal, ahol 14. lett. Max Verstappen új, Red Bull-os csapattársa viszont hiába kezdte jól a szuzukai hétvégét és az időmérőt is hazai pályán, a Q2-ben hibázott, így csupán a 15. helyen zárt, azaz Lawson is előtte végzett. A második etapot nem mellesleg két korábbi szabadedzéshez hasonlóan piros zászlóval félbe kellett szakítani, amiért kigyulladt a fű az aszfaltcsík mentén.

A Japán Nagydíj időmérőjén Verstappen meglepte a McLareneket a pole pozícióért
A 12 perces harmadik szakaszba a négy élcsapat (McLaren, Ferrari, Mercedes és Red Bull) fennmaradt hét pilótája mellett Oliver Bearman (Haas), Alexander Albon (Williams) és Isack Hadjar (Racing Bulls) jutott be. Az első gyors körök után Oscar Piastri (McLaren) 1:27,052 perces új pályacsúccsal állt az élen, míg brit csapattársa, Lando Norris egy hibának is köszönhetően ekkor az ötödik volt.
A hajrában viszont a bajnoki éllovas Norris javítani tudott, 57 ezreddel Piastri idejénél is gyorsabb volt, és az ausztrál ezt már nem tudta felül múlni – Max Verstappen viszont igen:
12 ezreddel Norrist és 44 ezreddel Piastri megelőzve, 1:26,983-as idővel a hollandé lett a pole pozíció.
Verstappen a tavaly júniusi Osztrák Nagydíj óta először indulhat az élről egy futamon. Az első tíz sorrendjét Charles Leclerc (Ferrari), George Russell (Mercedes), Andrea Kimi Antonelli (Mercedes), Hadjar, Lewis Hamilton (Ferrari), Albon és Bearman zárta az időmérőn.
A kvalifikáció végeredménye ugyanakkor utólag még változott, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis három rajthelyes büntetést osztott ki az eredetileg 12. pozícióban záró Carlos Sainzra (Williams), aki a Q2 végén feltartotta Hamiltont.
A Forma–1-es Japán Nagydíj hétvégéje az 53 körös versennyel vasárnap, magyar idő szerint 7 órától zárul.